دیدبان

تذکر معاون وزیر به شرکتهای داروسازی

تذکر معاون وزیر به شرکتهای داروسازی

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند  به مقوله رتبه بندی آزمایشگاههای کنترل کیفیت مواد اولیه و محصولات دارویی اشاره کرد و ضمن تذکر به شرکتهای داروسازی در خصوص جهت گیری ساختار تولیدی محصولات خود بر اساس نگرشها و جهت گیریهای جهانی، خواستار اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس جهت گیری دانش بنیان، درون زا و برون نگر شد.
وی به تقویت سرمایه انسانی و توسعه فعالیتهای تحقیق و توسعه در صنعت داروسازی به ویژه در فناوریهای نوین و استفاده بهینه از فارغ التحصیلان تخصصی مانند گروههای Ph.D و ورود فعال این افراد جهت ارتقای صنعت داروسازی اشاره کرد و درباره محور درون زایی فعالیتهای صنعت داروسازی یادآور شد: صنعت داروسازی باید به سمت تولید داروهای با فنآوری بالا و سرمایه گذاری در زمینه زیست فناوری و نانوفناوری و... حرکت کند.
دیناروند در همین زمینه افزود: تنها در این صورت می توانیم در آینده حرفی برای صادرات و ورود به بازارهای منطقه داشته باشیم. معاون وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت برون نگر صنعت داروسازی خواستار تمرکز صنعت داروسازی بر تولید دارو با کیفیت قابل رقابت با شرکتهای داروسازی منطقه ای شد و گفت: این امر جز با برنامه ریزی دقیق و کارآمد در صنعت داروسازی و تغییر نگرش دست اندرکاران صنعت تولید دارو در تغییر ساختارهای بنیادی دارو محقق نخواهد شد.
دیناروند اظهار داشت: آزمایشگاههای کنترل کیفیت کارخانجات داروسازی یکی از مهمترین گلوگاههای تعیین کیفیت دارو برای اجرای برنامه های استراتژیک هستند و رتبه بندی آنها، زمینه رقابت و ارتقای آزمایشگاههای کنترل کیفیت شرکتهای داروسازی را فراهم می کند.
وی خواستار ادامه اجرای برنامه رتبه بندی و ارتقای شاخصهای مربوط به این رتبه بندی و حداکثر فعالیت نظارت آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو جهت استقرار کامل شاخصهای آزمایشگاهی در تمامی کارخانجات داروسازی شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران