دیدبان

موضوع عفاف و حجاب را باید «فرهنگی و اقناعی» حل کرد

موضوع عفاف و حجاب را باید «فرهنگی و اقناعی» حل کرد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اولین جشن ملی بخشش در خصوص حوزه تئاتر اظهار داشت: عنایتی که باید در این قسمت بشود، توصیه من به معاونت هنری نیز بوده که ضعف این قسمت ترمیم می‌شود و مشکلاتی که در راه گسترش هنرهای نمایشی است برداشته شود.

وی ادامه داد: باید از نظر فضا، فضای موردنیاز در خدمت آنها قرار بگیرد، از نظر حفظ کرامت و منزلتی که باید اصحاب تئاتر داشته باشند، تاکید شود.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در حوزه عفاف و حجاب آن طور که باید و شاید خوب کار نشده، اظهار داشت: چرا می‌گویید خوب کار نشده، من فکر می‌کنم شورای فرهنگی اجتماعی وزارت کشور که مسئول این کار هست و تمام نهادهای ذیربط از جمله وزارت ارشاد که عضو این شورا هستند به صورت منظم جلساتی را در این مورد برگزار کرده و بارها این مساله را مورد بررسی قرار داده و راه‌حل‌ها و کارهای خوبی نیز انجام شده است؛ باید انتظاراتمان را قدری متناسب با واقعیت خارجی کنیم و ببینیم این انتظارات چقدر برآورده شده و چقدر نشده.

جنتی همچنین گفت: به هر حال پدیده‌ای در جامعه وجود دارد که بایستی در حد خودش برنامه ریزی فرهنگی داشته باشد، اگر از دریچه فرهنگ وارد شویم و این موضوع به حالت اغنا دربیاید یعنی در باور افراد باشد که شئونات را رعایت کنند مساله زودتر حل می‌شود لذا باید مقداری تجدیدنظر کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی لبخندی زد و گفت: اصلا قرار است دیگر در مورد شبکه‌های اجتماعی صحبت نکنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارشاد شکایت رسمی از عوامل توزیع‌کننده مستند من روحانی هستم انجام داده یا خیر، نیز گفت: این سی‌دی مجوز نگرفته و ستاد صیانت که مسئول برخورد با سی‌دی‌های غیرمجاز است هرجا با این موارد برخورد کند، مقابله می‌کند ولی اینکه از کسانی که این نوع سی‌دی‌ها را بدون اجازه وزارت ارشاد توزیع می‌کنند، شکایت رسمی صورت بگیرد، بحث دیگری است که واحد مربوطه باید پاسخ دهد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران