دیدبان

روسیه نباید از گروه ۸ اخراج شود

روسیه نباید از گروه ۸ اخراج شود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، "ولفگانگ ایشینگر" رئیس کنفرانس مونیخ در مصاحبه با ریانووستی تصریح کرد: قدرت های اقتصادی جهان نباید روسیه را از شرکت در نشست های گروه 8 منع کنند. به نظر من برگزاری نشست های دو جانبه در نورماندی فرانسه بین رهبران گروه 7 و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه زمینه مناسبی را برای مدیریت بی ثباتی موجود در اوکراین به وجود آورده است.

وی افزود: من فکر می کنم ما باید به جای برگزاری نشست های دو جانبه با رهبران روسیه با این کشور تعامل داشته باشیم. اگر بازیگران اصلی عرصه جهانی با روسیه دور یک میز بنشینند بهتر خواهد بود.

در حاشیه مراسم ویژه جنگ جهانی دوم در شهر نورماندی فرانسه رهبران کشورهای صنعتی عضو گروه 7 دیدارهای جداگانه ای با پوتین داشته اند. نشست کشورهای صنعتی برای نخستین بار از سال 1997 میلادی بدون حضور روسیه در بروکسل برگزار شده است. پیش از این قرار بود نشست گروه 8 در شهر سوچی روسیه برگزار شود ولی تحولات اخیر اوکراین و اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود موجب شد تا کشورهای صنعتی مانع حضور پوتین در این نشست شوند.

بر اساس اعلام رسانه های خبری اوباما و پوتین در حاشیه مراسم نورماندی به صورت غیر رسمی دیدار و گفتگو کرده اند. ایشینگر افزود: از نظر دیپلماسی صحبت کردن و مذاکره هرگز اشتباه نیست. برخی ها در آمریکا فکر می کنند مهمترین اولویت در بحران اوکراین افزایش بیشتر فشارهای اقتصادی و سیاسی بر روسیه است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن