دیدبان

آمار تروریست های تونسی در سوریه

آمار تروریست های تونسی در سوریه

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «لطفی بن جدو» وزیر کشور تونس اعلام کرد: 400 تروریست تونسی در سوریه کشته شده اند و 460 تروریست دیگر به تونس بازگشته اند که این افراد باری بر روی دوش دولت تونس هستند و عامل خطر محسوب می شوند که باید با آنها مقابله کرد.

وی در سخنانی در جلسه مشترک میان کمیته های حقوق و آزادی ها و روابط خارجی وکمیته قانون گذاری برای بررسی طرح قانون مبارزه با  تروریسم و پولشویی در مجلس موسسان گفت: وزارت کشور تونس موفق به ممانعت از 8750 تونسی که قصد سفر به سوریه را داشتند شده است.حدود 400 نفر در سوری کشته شده اند و 460 نفر به سوریه بازگشته اند و این افراد که به تونس بازگشته اند از مهارت جنگی و تروریستی بالایی برخوردار هستند و مشکل آفرین هستند.

وزیر کشور تونس بیان کرد: جنگ با تروریسم در تونس به جنگ خیابانی تبدیل شده است و استفاده از ادوات ارتش تونس را می طلبد و باید قانونی تدوین شود که به ارتش مشارکت در جنگ با تروریسم را بدهد.

بن جدو پیشنهاد کرد که فصل قانونی وضع شود که شامل ممنوع السفر کردن و جنگ تونسی ها در خارج از خاک تونس شود و متن قانونی وضع شود که به ارتش اجازه جنگ با تروریسم در داخل شهرها و روستاها را بدهد و گروه هایی متشکل از ارتش، گارد و پلیس  تشکیل شود که با تروریست ها در شهرها مقابله شود به این اعتبار که جنگ با تروریست ها به جنگ خیابانی تبدیل شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران