دیدبان

دیدار سعید جلیلی با خانواده شهدای 15خرداد

دیدار سعید جلیلی با خانواده شهدای 15خرداد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، ظهر امروز سعید جلیلی که برای شرکت در راهپیمایی یوم الله 15 خرداد به ورامین سفر کرده بود با حضور در بیت دو خانواده قیام 15 خرداد از مقام شهدای این قیام تاریخی تجلیل کرد.

در این دیدار حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه جوادآباد، حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه خیرآباد و حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد گرامیداشت یوم الله 14 و 15 خرداد استان تهران، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی را همراهی می کردند.

قیام 15 خرداد از جنس دفاع از مرجعیت و دین بوده است

سعید جلیلی در دیدار خانواده شهید جعفر عرب مقصودی از شهدای قیام 15 خرداد سال 342 ورامین اظهار داشت: حرکت مردم در یک روستا مانند محمد آباد ورامین نشان از فرهنگ والای این روستا دارد و این حرکت از جنس دفاع از مرجعیت و دین بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نویسندگان منطقه باید دقت کنند که زوایای قیام تاریخی 15 خرداد را به خوبی باز شناخته و به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از شاهدان عینی قیام 15 خرداد ادامه داد: تا شاهدان عینی قیام 15 خرداد سال 1342 در بین ما هستند باید مستندسازی درباره این قیام رخ دهد تا در آینده تاریخ 15 خرداد دچار تغییر و تحریف نشود.

زندگی شهدای 15 خرداد قابلیت ساخت فیلم سینمایی دارد

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در این دیدار با اشاره به رشادت مردم روستای محمدآباد عرب ها در قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342 اظهار داشت: در کنار حرکت کفن پوشان ورامین و پیشوا در سال 1342، مردم روستای محمدآباد عربها نیز در قیام حضوری فعال داشتند که حرکت مردم این روستا بسیار ارزشمند و تأثیر گذار بود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: از مجموع هفت شهید شناسایی شده در قیام تاریخی 15 خرداد سال 1342، دو شهید مربوط به روستای محمدآباد عرب ها است که نشان دهنده جایگاه ارزشمند مردم این روستا در قیام 15 خرداد است.

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید سید مرتضی طباطبایی سید شهدای قیام 15 خرداد و شهید جعفر عرب مقصودی بیان داشت: شهید طباطبایی و شهید عرب مقصودی در روز 15 خرداد در زمین کشاورزی مشغول به فعالیت بودند وبه محض آنکه خبر دستگیری امام را می شنوند، شرو به حرکت می کنند.

محمودی تأکید کرد: هریک از شهدای 15 خرداد سال 1342 قابلیت ساخت یک فیلم سینمایی و چندین سریال را دارند اما متأسفانه هنوز صدای ما به مسئولین و متولیان امر نرسیده است.

خانواده شهدا یک شجره طیبه در نظام اسلامی هستند

سعید جلیلی در ادامه به خانواده شهید احمدی رفت و با فرزند حاج سید آقا احمدی از فعالان و محرکان قیام 15 خرداد شهرستان ورامین در سال 1342 دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام سید مصطفی احمدی درباره قیام 15 خرداد سال 1342 اظهار داشت: حاج سیدآقا احمدی به عنوان پدر بنده زمانی که خبر دستگیری امام را می شوند فریاد یا حسین سر داده و مردم را دور خود جمع می کنند و جرقه قیام در ورامین زده می شود.

وی افزود: به دلیل نقش پدرم در قیام 15 خرداد، وی به مدت سه ماه به زندان کمیته منتقل و هم بند شخصیت هایی نظیر آیت الله مکارم شیرازی شدند.

شاهد عینی قیام 15 خرداد سال 1342 ادامه داد: در روز 15 خرداد همه کسانی که می خواستند در این قیام شرکت کنند، وصیت نامه نوشته و از میدان امام خمینی(ره) فعلی با سر دادن شعار یا حسین حرکت خود را آغاز کردند و پس از آغاز حرکت مردم، روستاها و مناطق مختلف نیز به جمع ما پیوستند.

احمدی اضافه کرد: پس از اعلام خبر قیام مردم ورامین، ساواک دو کامیون نیروی نظام را به ورامین اعزام کرد و همان افراد بر روی مردم تیراندازی و بسیاری را به خاک و خون کشیده و به شهادت رساندند.

سعید جلیلی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه خانواده معظم شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا یک شجره طیبه در نظام اسلامی هستند و حرکت مردم ورامین اگر چه در یک نصف روز به وقوع پیوست اما نشان دهنده نگاه قوی و عمق ایمان کفن پوشان این دیار است.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران