دیدبان

محمود عباس به اتفاق دولت جدید توافق ملی عازم غزه می‌شوند

محمود عباس به اتفاق دولت جدید توافق ملی عازم غزه می‌شوند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، پایگاه خبری الاخبار اعلام کرد ؛ رامی الحمد الله نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطینی اعلام کرد: به زودی محمود عباس " ابومازن " به اتفاق کابینه دولت وفاق ملی جدید فلسطین عازم نوارغزه خواهند شد.

وی در این باره اعلام کرد: به محض به دست گرفتن سمت نخست وزیر دولت توافق ملی تمام تلاش های لازم را برای پایان دادن به تحریم نوارغزه آغاز کرده ایم.

الحمدالله در یک کنفرانس خبری در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله به خبرنگاران گفت: غزه بخشی از خاک فلسطین است و اهالی غزی بخشی از ملت فلسطین هستند، از این رو با وجود ادامه محاصره نوارغزه به زودی زود به اتفاق تمام اعضای کابینه دولت توافق ملی به غزه خواهیم رفت.

وی که برای اولین بار نخستین جلسه کابینه دولت توافق ملی را ریاست می کرد و وزیرای کابینه که در غزه عضویت دارند از طریق ویدیو کنفرانس در این جلسه مشارکت داشتند خطاب به این دسته از وزرا گفت: ما به زودی به نزد شما خواهیم آمد، ما برای رسیدن به شما از مرز مصر وارد خاک غزه در محاصره خواهیم شد.

وی در این باره افزود: به ملت فلسطین می گویم وزارت اسرا کما کان به قوت خود فعال خواهد بود از این رو شوقی العیسه وزیر اسرای فلسطینی است و به زودی این سمت به شخص محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار خواهد شد تا وی موضوع اسرا را پیگیری کند.

الحمدالله در بخش دیگری از سخنانش در باره موضع جامعه بین المللی در قبال مساله فلسطین نیز گفت: از مجامع بین المللی می خواهیم به حمایت های خود از ملت مقاوم فلسطین ادامه دهند، از انها می خواهیم با مداخله خود برای پایان دادن به محاصره ظالمانه ملت فلسطین اقدام کنند.

وی در خصوص اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هم گفت: مسئولیت جانی و مسئولیت سلامتی آنها برعهده اسرائیل است از این رو باید مراقب حال و روز فلسطینیان در بند این رژیم باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن