دیدبان
مصاحبه خواندنی با مهندس غرضی

۳۰ سال سرباز امام خمینی(ره) بودم

۳۰ سال سرباز امام خمینی(ره) بودم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سید محمد غرضی با اشاره به حضور و همراهی خود با حضرت امام خمینی(ره) درباره ارتحال ایشان اظهار کرد: بنده از سال 1337 تا 1367 به مدت 30 سال سرباز امام خمینی(ره) بودم.

وی بیان کرد: اگر بخواهم حضرت امام را تعریف کنم، باید بگویم امام رحمت‌الله علیه شخصیتی بودند که تمامی پدیده‌های اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی را به نفع اهداف خودشان و به نفع اهداف انقلاب و ملت ایران مصادره می‌کردند؛ ایشان همه آنچه که در جامعه اتفاق می‌افتاد را به گونه‌ای هدایت می‌کردند که به نفع اهدافشان و به نفع انقلاب باشد و این گونه بود که حضرت امام شخصیتی استثنائی بین ملت ایران بودند.

امام خمینی(ره) محصول ملت ایران بود

نماینده نخستین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) همچنین محصول ملت ایران بود و این ملت امام را پرورانده و اختیاراتش را به او واگذار کرده است.

وی در سومین تعریف خود از حضرت امام(ره) بیان کرد: امام در 15 خرداد مردم را به میدان آوردند و بعد مردم در 22 بهمن امام را به میدان آوردند و تا آخرین روز از عمر پر برکت ایشان مردم از جان و مال و امکانات خودشان دریغ نکردند، این 3 تعریف کفایت می‌کند تا بدانیم نسل ما چه نسلی بوده است و چه کاری انجام داده است.

3 کار مهم نسل دهه 20، 30 و 40

غرضی بیان کرد: نسل ما که نسل سال‌های 20 به بعد بوده و اکنون به سن 70 سالگی رسیده، یعنی نسل دهه 20 و 30 و 40، 3 کار انجام داده‌اند؛ انقلاب کرده، جنگیده و سازندگی کردند؛ حالا با تعریفی که از امام داشتم که ایشان تمام پدیده‌ها را به نفع خودشان و اهداف انقلاب و ملت ایران مصادره می‌کردند، مفهوم امام و امت به راحتی تعریف می‌شود.

وی گفت: خدا رحمت کند مرحوم شریعتی را که این تعریف از او در ذهن من مانده که گفت امام و امت از یک ریشه هستند و از یک ریشه بوده و مادر ملت ایران این سرزمین به شمار می‌روند و این سرزمین چنین محصولاتی را دارد.

خاطره غرضی از انتخاب مقام معظم رهبری

این سیاستمدار کهنه‌کار درباره رهبری مقام معظم رهبری نیز اظهار کرد: من در آن شب که امام رحلت فرمودند در کنار حضرت امام بودم و ناظر اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، بودم و با توجه به اینکه بحث شورا در خبرگان رأی نیاورد، نمایندگان مجلس خبرگان این مهم را به گردن حضرت آقا گذاشتند که ایشان در ابتدا قبول نمی‌کردند اما به حمدلله این بار را ظرف این 25 سال با تمام وجود بردند.

وی بیان کرد: در 15 خرداد امام مردم را به میدان آوردند و در 22 بهمن، مردم امام را و بعد از رحلت حضرت امام، حضرت آقا با تمام وجود مردم را در صحنه نگه‌داشتند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن