دیدبان

گنجینه گرانبها شیعه چیست؟

گنجینه گرانبها شیعه چیست؟

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حجت الاسلام حسن منتظری با اشاره به سالروز میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) هم در دوران زندگی و هم در عصر حاضر دارای مظلومیت خاصی بوده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: امام سجاد(ع) در حادثه عاشورا حضور داشت اما با حکمت خداوند بیمار شد تا این سرمایه گرانبهای شیعه در میان امت اسلام باقی بماند.

اندیشمندان بسیاری از کتاب صحیفه سجادیه نتایج خارق العاده ای گرفتند

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) از نزدیک حادثه عاشورا و شهادت پدر و نزدیکانش را دید به همین خاطر این حادثه در روحیه امام تأثیر عمیقی گذاشت به طوری که خطبه آتشین امام سجاد در کاخ یزید سبب شد تا پایه های حکومت استبداد به لرزه درآید.

منتظری اضافه کرد: امام سجاد(ع) پس از عاشورا و در کاخ یزید با خطبه خوانی شیوای خود باعث شد تا مردم نسبت به عملکرد دستگاه حاکم آگاه شوند و امتی که بیش از 40 سال بر مولای متقیان دشمنام می دادند، با این خطبه از گناه خود ابراز ندامت کردند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: به دلیل شرائط خاص و اختناقی که در زمان امام سجاد(ع) وجود داشت، این امام همام دعا و مناجات را برای مبارزه خود برگزید و با این روش توانست بسیاری از توطئه های امویان را خنثی کند.

وی بیان داشت: صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) یکی از معتبرترین و مهم ترین کتب شیعه است که همواره علما و اندیشمندان شیعه در مشکلات و مصائب خود به آن رجوع کرده و نتیجه های خارق العاده ای می گرفتند.

باید در خانه هر شیعه یک کتاب صحیفه سجادیه وجود داشته باشد

منتظری گفت: زمانی در جهان بیماری وبا شایع شد و تعداد زیادی از مردم جهان بر اثر این بیماری کشته شدند تا اینکه یکی از مسیحیان توانست علت این بیماری را کشف کند و این دانشمند در جریان مکاتبه خود با برخی مسلمانان بیان داشت که در اثر مطالعه کتاب صحیفه سجادیه و اشاراتی که امام چهارم درباره ویروسی که در آب وجود دارد، توانسته این بیماری را کشف و راه درمان آن را بیابد.

این مسئول تأکید کرد: امام سجاد(ع) از جمله امامانی است که در میان امت اسلامی و شیعیان مظلوم و ناشناخته است و بسیاری از مردم نسبت به ویژگی های شخصیتی این امام همام اطلاعات اندکی دارند که این مسأله برای یک پیرو و مرید اهل بیت خوب و زیبا نیست.

وی متذکر شد: از طرف دیگر حق کتاب صحیفه سجادیه نیز به عنوان یادگار امام سجاد(ع) در میان نخبگان و عموم مردم ادا نشده است به طوری که باید در خانه هر شیعه یک کتاب صحیفه سجادیه وجود داشته باشد.

منتظری گفت: اکنون قبرستان بقیع اوج مظلومیت و غربت این امام را حکایت می کند که شیعیان و دوستداران آن حضرت نمی توانند به راحتی بر سر مزار ایشان حاضر شوند و به عزاداری و سوگواری بپردازند.

 

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟