دیدبان

نظر سید حسن خمینی درباره عفاف

نظر سید حسن خمینی درباره عفاف

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار امام راحل عصر روز دوشنبه در دیدار با جمعی از بانوان در حسینیه جماران اظهار داشت: در قرآن کریم آیه‌ای وجود دارد که ذیل آن مفسران بحث‌های مختلفی پیرامون بانوان مطرح کرده‌اند این آیه اینگونه است «منی که خدا باشم عمل هیچ زن و مردی را ضایع نمی‌کنم».
وی افزود: مفسران معتقدند قرآن کریم به تساوی بین زن و مرد اشاره می‌‌کند بسیاری از ادیان در آن روزگار حتی اعمال عبادی از ناحیه خانم‌ها را مقبول نمی‌دانستند.
تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) با اشاره به کتاب المیزان مرحوم آیت‌الله طباطبایی تصریح کرد: در روزگاری که این تساوی بین مرد و زن در قرآن کریم مطرح می‌شود انسانیت وامدار چه سرمایه‌ای است به عبارت دیگر در یونان زن را شیطانی و نجس می‌دانستند.
حجت‌الاسلام خمینی افزود: در کتاب مرحوم آیت‌الله طباطبایی آمده است که برخی از علمای یونان می‌گفتند زنان دارای نفس نیستند و نفس مجرده متعلق به مردان است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۵۵۸ میلادی پس از آمدن اسلام بحث‌های مفصلی در فرانسه شکل می‌گیرد که پس از کلی بحث و گفت‌وگو به این نتیجه می‌رسند که زن هم انسان است.
حجت‌الاسلام خمینی گفت:‌ در گذشته عده‌ای بر این باور بودند که هر کسی زور بیشتری دارد بنابراین ارزش بیشتری دارد با همین منطق چون مردان توانمندتر بودند سلطه پیدا می‌کردند و این سلطه توسط جامعه پذیرفته می‌شود و به صورت قانون در می‌آمد.
وی به کتاب ابوسعید خدری اشاره کرد و اظهار داشت: ابوسعید خدری در کتابش می‌نویسند که روزی زنی نزد پیامبر آمد و گفت یا پیامبر مردها نزد شما می‌آیند و علم فرا می‌گیرند بنابراین روزی را مقرر کند تا ما زنان نیز نزد شما بیاییم و علم فرا بگیریم به همین منظور پیامبر اکرم دو روز را معین کرد و در مسجد برای زنان نیز حدیث می‌‌گفت.
وی اضافه کرد:‌ با همین نگاه پیامبر (ص) می‌توان فهمید که در نگاه ایشان تغییر موج می‌زند که انقلابی در آن وجود دارد. بنابراین قدرتمند کسی است که دانش بیشتری دارد.
تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) بیان کرد: اگر با این نگاه به مسئله بنگریم زنان می‌توانند در جامعه همانگونه که در منظر امام راحل نیز وجود دارد محوریتی متفاوت از قبل پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد: امروز در اثر انقلاب و باز شدن جامعه به روی قشر متدین زنان‌ها در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده‌اند.
وی در ادامه خطاب به جمع حاضر گفت: توهین به زنان است که مردان آنها را به مسند بنشانند چرا که این تضعیف است اگر پایگاهی وجود دارد طبیعتاً محوریت پیدا می‌کند همانگونه که محور جامعه خانواده و محور خانواده زن است.
تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) با بیان اینکه مرز حضور زنان و مردان در جامعه عفاف است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که عفافش از هم گسیخته باشد، پایه‌های آن از بین می‌رود، بنابراین بانوان در جهت حفظ مرزهای مهمی که حیات اجتماعی را شامل می‌شوند، تلاش کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن