دیدبان

نظر رئیس دانشگاه آزاد درباره بیداری اسلامی

نظر رئیس دانشگاه آزاد درباره بیداری اسلامی
به گزارش دیدبان به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه نمایشگاه عکس یاد آفتاب با بیان اینکه ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی بوده است، گفت: امام خمینی (ره) با تدبیر و حکمت خود و با استعانت از کتاب حکمت نه تنها ملت ایران را بلکه بسیاری از ملت‌های مستضعف جهان را نجات داد.
وی گفت: برگزاری نمایشگاهی از عکس‌های خاطره انگیز امام و جمعی از یاران باوفایش در روزهای سخت و دشوار قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی قابل تقدیر از سوی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه است.
وی افزود:برگزاری نمایشگاه یاد آفتاب به مناسبت سالروز ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین گرامیداشت قیام تاریخی ۱۵ خرداد از سوی تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد است که باید این اقدام مثبت را ارج نهاد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با استعانت از کتاب حکمت و رحمت قیام خود را آغاز کرد، گفت: قیام امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با تکیه بر آموزه‌های قرآن و اسلام و تدبیر و حکمت شخص ایشان آغاز شد و با پیروزی در بهمن ماه ۱۳۵۷ موجب آزادی و رهایی ملت ایران از بند طاغوت زمان شد.
میرزاده ادامه داد: امام خمینی(ره) با تدبیر و حکمت خود نه تنها ملت ایران را از تاریکی نجات دادند که موجبات نجات بسیاری از ملل مسلمان در بسیاری از نقاط جهان نیز شدند.
وی با بیان اینکه بیداری اسلامی سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای منطقه نتیجه تلاش و مجاهدت امام خمینی(ره) در سالهای گذشته بوده است، گفت: تحولات اخیر در کشورهای مسلمان منطقه و خیزش و بیداری ملل مسلمان در سال‌های اخیر به طور کلی نشان دهنده حقانیت سخن و حرکت اسلامی معمار کبیر انقلاب اسلامی بوده است.
میرزاده با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس یاد آفتاب نیز، گفت: این مراسم یادآور روزهای سخت و تاریک ملت ایران در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است تا به نوعی تداعی کننده تلاش امام خمینی(ره) در تبدیل ۱۵ خرداد به یوم الهی در تاریخ معاصر ایران باشد.
وی با تاکید بر این موضوع که یوم الله به معنی روز خدا است، گفت: یوم الله ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران بوده و به طور حتم سرمنشا بسیاری از یوم‌الله‌های دیگر در تاریخ معاصر ایران زمین خواهد بود.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟