دیدبان

راه‌اندازی ۲ هزار دفتر آی سی تی در کشور تا پایان سال

راه‌اندازی ۲ هزار دفتر آی سی تی در کشور تا پایان سال

به گزارش دیدبان به نقل از وزارت ارتباطات، محمود واعظی در همایش رؤسای شعب پست بانک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: مجموعه پست بانک ایران مسیر صحیحی را انتخاب کرده و با برنامه‌ریزی‌های لازم گام به گام در جهت ارتقاء جایگاه خود و خدمتگذاری به هموطنان به ویژه در روستاها و مناطق غیربرخوردار کشور حرکت می‌کند.
واعظی تصریح کرد: چشم‌اندازها، راهبردها، مأموریت‌ها و اهداف کلان این بانک به خوبی ترسیم شده و لازم است متناسب با استعداد‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی هر استان چشم‌اندازها، راهبردها و مأموریت‌های بومی نیز تهیه و عملیاتی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به روند تأسیس پست مالی و تکامل آن به پست بانک اظهار داشت: این بانک توانائی خیلی زیادی برای رفع نیازهای مالی و پولی مردم دارد و می‌تواند از امکانات و بسترهای پست نیز برای توسعه خدمات و رفع نیازهای مربوطه بهره‌ کافی را ببرد.
واعظی خاطرنشان ساخت: هیچ چیزی بالاتر از رضایت مردم نیست و خدمت به مردم توفیقی است که خداوند متعال از طریق پست بانک ایران به کارکنان آن اعطاء نموده و این یک عبادت است.
وی عنوان داشت: بنگاهی موفق است که مزیت‌های خود و نیازهای مخاطبان را به خوبی شناسائی کرده و براساس آن خدمات‌دهی کند، پست بانک ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و بانکی است که دارای مزیت‌های زیادی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم در مناطق محروم و روستائی می باشد. در واقع این بانک به جهت پائین آوردن هزینه‌های خدمات، فرصت رقابت به سایر بانک‌ها در این مناطق را نمی‌دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عضویت این بانک در مجامع بین‌المللی از مؤسسه جهانی بانک‌های پس‌انداز(WSBI) و اتحادیه جهانی پست(UPU) به عنوان یک مزیت دیگر آن بیان داشت: تسهیل در استفاده آسان از امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی فناوری اطلاعات(IT) در زمینه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از دیگر مزیت‌های حضور پست بانک ایران در مجموعه این وزارتخانه است که بایستی به نحو مطلوبی از آن استفاده کند.
واعظی تأکید نمود: با بهره‌گیری از این امکانات، پست بانک ایران می‌تواند به عنوان بانک هوشمند و نمونه باشد و باید نیازهای مردم را شناسائی کرده و خدمات جدیدی به مردم ارائه نماید زیرا امروزه اگر یک بنگاه نوآوری و شکوفائی نداشته و مخاطب‌شناسی نکند از گردونه رقابت خارج می شود.
وی گفت: پرداخت یارانه‌ها در مناطق محروم و ثبت‌نام از متقاضیان مرحله دوم یارانه‌ها مزیت‌دیگری از پست بانک ایران است اما باید با همت و تلاش مضاعف همه خدمات آن در مناطق روستائی و غیربرخوردار کشور توسعه یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: براساس برنامه پنجم توسعه کشور 6 هزار دفتر آی سی تی دیگر نیز در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که درسال جاری 2هزار مورد آن راه‌اندازی می شود و علاوه بر آن 3 هزار دفتر فعلی نیز ارتقاء می یابد و هیچ روستائی نباید بدون خط ارتباطی و اینترنت باشد.
دکتر واعظی با اشاره به لزوم معرفی مزیت‌ها، نقاط قوت و توانمندی‌های پست بانک ایران به سازمان‌ها و نهادهای خدمت‌گذار به مردم نظیر؛ کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همچنین تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع دستی بر پیگیری جدی مطالبات معوق و نظارت مستمر بر روند فعالیت شعب و دفاتر، ایجاد تحول اساسی و چابک سازی، ایجاد شرکت های اقماری برای گسترش فعالیت‌ها و سودآوری، پیگیری آموزش مستمر علمی و تخصصی کارکنان به ویژه در بحث مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع و خوش برخوردی با آنان، صرفه جوئی و کاهش هزینه‌ها، بازاریابی قوی نیز تأکید نمود.
وی درپایان صندوق قرض‌الحسنه پست بانک ایران و نرم‌افزار صندوق تأمین مالی خرد روستائی را افتتاح و از نمایشگاه عکس ویژه فعالیت‌ها و مراسم مختلف پست بانک ایران نیز بازدید به عمل آورد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن