دیدبان

درخواست علوی های ربوده شده از دولت سوریه

درخواست علوی های ربوده شده از دولت سوریه

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا، شبکه الجزیره امروز یکشنبه اعلام کرد: علوی های ربوده شده در استان لاذقیه از دولت سوریه خواستند با ربایندگان توافق کند همانگونه که در مورد اتباع خارجی ربوده شده در چارچوب توافق نامه حمص عمل کرد.
بنا به اعلام الجزیره، ربایندگان علوی ها یک نوار ویدیویی جدید را از این افراد ربوده شده منتشر کرده اند که در آن یکی از بانوان علوی گفت تعداد گروگان ها به 54 نفر کاهش یافته است، در حالی که تعداد آن ها در مرداد ماه (اوت) سال گذشته 94 نفر بود.
الجزیره افزود: بر اساس توافق اخیر که بین دولت سوریه و افراد مسلح مستقر در شهر حمص صورت گرفت، افراد مسلح با سلاح های شخصی از محله های قدیمی شهر حمص خارج شدند و به ریف شمالی حمص رفتند، در مقابل 40 نفراز علوی های سوریه و تعدادی از اتباع خارجی از سوی گروه های مسلح آزاد شدند.
در جدیدترین نوار ویدیویی منتشرشده از علوی های ربوده شده، یکی از بانوان اسیر اعلام کرد که ربایندگان خواستار آزادی دوهزار مخالف از زندان های لاذقیه و 75 زندانی مخالف از زندان مرکزی حلب هستند.
شبکه الجزیره طی گزارشی در این باره گفت: چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سوریه، موضوع علوی های ربوده شده از ریف لاذقیه بار دیگر توجه ها را به سوی خود جلب کرد.
علوی های ربوده شده همگی زن و کودک هستند که در مرداد 1392 (اوت 2013 ) از ریف لاذقیه سرزمین اجدادی خود که بیشتر مردم آن علوی هستند، ربوده شدند.
پیش از پیروزی های اخیر ارتش سوریه و پاک سازی مناطق تحت اشغال تروریست ها، گروه های تندرو تروریستی مانند جبهه النصره و داعش (حکومت اسلامی شام وعراق) در برخی از مناطق تحت اشغال خود با برپاکردن ایست بازرسی در راه ها و شهرها، مردم عادی ، خبرنگاران و امداد گران را می ربودند و به گروگان می گرفتند.
ربایندگان اغلب خواهان دریافت پول و غرامت یا مطالبات دیگر در قبال آزادی گروگان های خود هستند.
ˈدوناتلا رووراˈ مشاور ارشد عفو بین الملل پیشتر در این باره گفته بود بسیار بسیار سخت است که بتوان کسانی را که پشت این آدم ربایی ها هستند، شناسایی کرد زیرا آدم ربایی کار هر روز بسیاری از گروه ها است .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن