دیدبان

مسابقات قرآن ایران ثابت می کند تهاجم تبلیغات بیگانگان دروغ محض است

مسابقات قرآن ایران ثابت می کند تهاجم تبلیغات بیگانگان دروغ محض است

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری بیان داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم آن هم در عرصه بین‌المللی یکی از نعمت‌های خداوند است که هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه رجب برگزار می شود.
وی به اهداف و دستاوردهای مهم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: تکریم قرآن کریم، جلب توجه مسلمانان به آموزه‌های قرآنی و مشاهده آثار معارف قرآنی در ایران از جمله دستاوردهای مهم این مسابقات است.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما قرآن را کتاب ذکر و یادآوری می دانیم، افزود: برگزاری مسابقات باعث می شود ما قرآن را در بین مسلمانان جهان اسلام به نمایش در آوریم و این امر باعث انس و الفت هر چه بیشتر به آموزه‌های قرآن کریم می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ما با تهاجمات تبلیغات بیگانگان علیه ایران اسلامی مواجهیم، افزود: دشمنان ایران هراسی و شیعه هراسی را علیه جمهوری اسلامی دنبال می کنند لذا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، مذاکرات و گفت و شنود قاریان و حافظان نه تنها این تبلیغات را خنثی می‌کند بلکه منجر به گرایش بیشتر کشورها به ایران اسلامی می‌شود.
حجت‌الاسلام اکرمی خنثی شدن تخریب ها علیه جمهوری اسلامی را یکی از آثار مهم برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانست و گفت: قاریان و حافظان جهان اسلام با حضور در ایران نه تنها متوجه می شوند که تبلیغات بیگانگان دروغ محض است بلکه این حقیقت به وضوح برای آنها آشکار می شود که مردم ایران به قرآن احترام می گذارند و حتی یک کلمه از قرآنی که ایرانیان آن را قرائت می کنند با قرآن سایر مسلمانان تفاوت ندارد.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون سازمان اوقاف و امور خیریه به وظیفه ذاتی خود در گسترش مفاهیم قرآنی به خوبی عمل کرده است، افزود: احترام و تکریم سازمان اوقاف نسبت به فعالیت‌ها و امور قرآنی ستودنی است.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟