دیدبان

فواد ایزدی: پیشنهادات جدید 1+5 جنبه عملیات روانی دارد

فواد ایزدی: پیشنهادات جدید 1+5 جنبه عملیات روانی دارد

به گزارش دیدبان به نقل از  پایگاه 598، فواد ایزدی ، در مورد پیشنهادات جدید 1+5، به ایران در ازای لغو تمام تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های نفتی و بانکی بوده است که توسط کنگره آمریکا صورت گرفته است و طرف غربی به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست.

وی تصریح کرد: یکسری تحریم‌ها وجود دارد که توسط اتحادیه اروپا، دستور رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره آمریکا عایه ایران صورت گرفته است لذا ادعایی که یک مسئول در 1+5 در مورد لغو تمام تحریم‌ها مطح می‌کند درست نخواهد بود چراکه برخی از تحریم‌ها مرتبط با کنگره آمریکاه بوده و قابل رفع نیست. همچنین باتوجه به نوع عملکرد آمریکا در ماههای اخیر به نظر می‌رسد آنها آمادگی برداشتن تحریم‌ها را نداشته و امکان دارد در آینده نیز تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان وضع کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: پیشنهادات جدید 1+5 به ایران در ازای لغو تمام تحریم‌ها، یک نوع عملیات روانی برای برنامه‌ هسته‌ای ایران و مسئولینی که به مذاکرات خوشبین هستند، است تا کشور را به سمتی ببرند  که دست از حقوق هسته‌ای خود بردارد و تسلیم خواسته‌های غرب شود.

ایزدی به توافق‌نامه ژنو اشاره کرد و ادامه داد: در توافق‌نامه ژنو طرف مقابل قرار بود تا برخی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.در روز اول که قرار بود این توافق‌نامه اجرایی شود، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد که افرادی که تابعیت آمریکایی دارند حق معاملات تجاری با ایران را ندارند و در واقع این توافق‌نامه را نقض کردند.

وی ضمن توصیه به تیم مذاکره کننده  افزود: تیم مذاکره کننده باید از توطئه‌های غرب نسبت به ایران مطلع باشد چراکه به نظر می‌رسد پیشنهاد جدید طرف غربی تنها جنبه عملیات روانی داشته و هدفش انحراف فکری ملت ایران است  و نباید نسبت به عملکردهای غرب خوشبین باشند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن