دیدبان

ادعای وال استریت درباره هکرهای ایرانی

ادعای وال استریت درباره هکرهای ایرانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم؛ روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اذعان کرد که هکرهای ایرانی در پاسخ به تحریم‌های اعمالی علیه تهران به مدت سه سال علیه مقامات ارشد آمریکایی و بین‌المللی جاسوسی می‌کردند.
طبق این گزارش تعدادی از ژنرال‌های ارشد آمریکایی از جمله اهدافی هستند که از سوی هکرهای ایرانی هدف قرار گرفته و این عملیات سایبری به منظور جمع‌آوری اطلاعات در مورد تحریم‌های اقتصادی، تلاش‌های انجام شده علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و دیگر موضوعات انجام شده است.
بر این اساس هکرهای ایرانی با ایجاد شخصیت‌های غیرواقعی که برای سازمان‌های خبری صوری آمریکایی فعالیت می‌کرده‌اند از طریق سایت‌هایی همچون فیس بوک و لینکداین با اهداف خود تماس برقرار کرده و با به کاربردن شگردهایی اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری آن‌ها را کسب می‌کردند.
این مبارزه سایبری که حداقل از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان ادامه دارد به طور خاص شامل اهدافی آمریکایی و اسرائیلی فعال در بخش دولتی و خصوصی است اما شامل برخی مقامات کشورهایی همچون انگلیس، عربستان سعودی، سوریه و عراق نیز می‌شود.
این عملیات تجسس سایبری از سوی شرکت امنیت سایبری "iSight Partners" و در پی شش ماه رهگیری کشف شده است. گزارش این مؤسسه نخستین روایت جز به جز از عملیاتی است که از سوی محققان آن یک نبرد تجسسی سایبر گسترده ایرانی‌ها علیه ایالات متحده توصیف شده است، و نشان دهنده قابلیت پیشتر ناشناخته ایرانی‌ها در زمینه هدایت و اجرای عملیاتی وسیع و طوالانی علیه افراد کلیدی است، امری که پیشتر تنها در جاسوسان سایبری چینی مشاهده شده بود.
تیفانی جونز معاون ارشد شرکت iSight و دستیار سابق شورای امنیت ملی آمریکا در دوره جورج بوش اظهار داشته است: "این یک عملیات تجسس پیچیده، وسیع و طولانی از سوی ایرانی‌ها بوده است، آن‌ها آنچه را که از نظر پیچیدگی‌های فنی فاقد بودند از طریق خلاقیت و تداوم جبران کرده‌اند."
وال‌استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشته است که هکرهای ایرانی در زمینه حملات مخرب و عمومی علیه وبگاه‌های و شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌ها خصوصا بانک‌های آمریکایی و شرکت‌های انرژی خاورمیانه‌ای شهره هستند. اما تاکتیک‌های سایبری پنهانی و ناپیدای آن‌ها کمتر آشکار و شناخته شده است. پیشتر نیز گزارش شده بود که هکرهای ایرانی به شبکه نیروی دریایی آمریکا و شبکة های شرکت‌های انرژی آمریکا نفوذ کرده‌اند.
طی سه سال گذشته هکرهای ایرانی به نگرانی های اصلی بسیاری از مقامات امنیتی و نظامی ایالات متحده تبدیل شده‌اند، کسانی که از جانب ناظران و مسئولان آمریکایی به عنوان کسانی که نسبت به همتایان چینی و روسی خود انگیزه‌ای بیشتر برای آسیب رساندن به آمریکا برخوردارند.
با این حال مقامات ایرانی هرگونه نقش‌افرینی در این حملات هکری را رد کرده و در مقابل آمریکا به انجام حملات سایبری وسیع علیه خود از جمله انتشار ویروس استاکس‌نت متهم کرده‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن