دیدبان

اسنودن هرگونه رابطه با دولت روسیه را رد کرد

اسنودن هرگونه رابطه با دولت روسیه را رد کرد

به گزارش دیدبان به نقل از رویترز، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گفت: من به هیچ وجه رابطه‌ای با دولت روسیه ندارم. من از سوی دولت روسیه حمایت نمی شوم. من از دولت روسیه پول نمی‌گیرم و من جاسوس نیستم.

بر اساس این گزارش ادوارد اسنودن پس از افشای اسناد مربوط به برنامه جاسوسی دولت آمریکا از این کشور گریخت و در یک سال گذشته به عنوان پناهنده در مسکو زندگی کرده است. اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده که از سوی اسنودن فاش گردیده چالش های زیادی را برای دولت اوباما به وجود آورده و روابط واشنگتن با متحدان خود در سراسر جهان به خصوص اروپا را با تنش‌های جدی روبرو کرده است.

مقام های کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که سرویس های امنیتی روسیه اسنودن را برای افشای اطلاعات مخفیانه و سری تحت فشار قرار می دهند. ولی اسنودن در این باره گفته است که پیش از ورود به فرودگاه مسکو همه اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده خود را از بین برده است.

وی تاکید کرد: من هیچ چیزی با خودم به مسکو نیاورده‌ام بنابر این نمی توانم چیزی به مقام های اطلاعاتی روسیه داده باشم. مقام های آمریکایی بر این باورند که اسنودن امکان دسترسی به 1/5 میلیون سند اطلاعاتی و محرمانه را داشته است.

اسنودن سال گذشته به سرقت اسناد و اطلاعات دولت آمریکا متهم شده است. مقام های آمریکایی از بازگشت اسنودن به این کشور در صورتی که به خاطر افشای برنامه های جاسوسی آمریکا محاکمه شود، استقبال کرده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن