دیدبان

بزرگترین تقلب در تاریخ انتخابات جهان در مصر روی داده است

بزرگترین تقلب در تاریخ انتخابات جهان در مصر روی داده است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، از قاهره، القره باغی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمین همچنین در بیانیه خود آورده است: براساس اطلاعات به دست آمده شمار آرای باطله انتخابات به مراتب از شمار آرای نفر دو انتخابات یعنی حمدین صباحی بیشتر بوده است و این باطل و مشکل دار بودن انتخابات مصر را نشان می‌دهد.

جماعت اخوان‌المسلیمن مصر هم در بیانیه‌ای مشارکت اندک مردم در انتخابات این کشور را مهر بطلانی بر سیاست‌های کودتاچیان عنوان کرد.

در بیانیه جماعت اخوان المسلمین آمده است: «ملت مصر با تحریم گسترده انتخابات ریاست جمهوری مصر به السیسی کودتاچی و دنباله‌روهای صباحی وی اعلام کرد دیگر فریب نمی خورد وحاضر به شرکت در سناریوی انتخاب رییس جمهور برای کشوری که خود رییس جمهور منتخب و مردمی بنام محمد مرسی دارد نیست.»
این بیانیه می‌افزاید: «ملت مصر با عدم حضور آگاهانه خود در انتخابات بار دیگر مهر بطلانی بر سیاست کودتاچیان زد و لازم است حال که این رسوایی انتخابات به اینجا رسیده وملت به کودتاچی مصر السیسی و دنباله روی وی صباحی نه بزرگ گفته خاتمه دهند و رییس جمهوری قانونی مصر را از بازداشت آزاد کنند تا به قدرت بازگردد.»
اخوان المسلمین در این بیانیه همچنین ضمن تقدیر وتشکر از ملت بیدار وهوشیار مصر که انتخابات را تحریم و در آن شرکت نکردند از مردم مصر دعوت کرده منتظر بیانیه بعدی جماعت اخوان المسلمین باشند. در بیانیه اخوان‌المسلمین تصریح شده تدابیر لازم مردم در بیانیه بعدی به اطلاع آنها خواهد رسید.
مقامات رسمی مصر میزان مشارکت در انتخابات این کشور را بیش از 21 میلیون نفر اعلام کرده‌اند، اما منابع غیررسمی گفته‌اند کمتر از 21 درصد مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن