دیدبان

اگر آمریکا مثل ایران تحریم‌ می‌شد بیش از یک ماه دوام نمی‌آورد

اگر آمریکا مثل ایران تحریم‌ می‌شد بیش از یک ماه دوام نمی‌آورد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجدیدمیثاق کارکنان سازمان بسیج مستضعفین با آرمان‌های امام راحل که در حسینیه جماران برگزار شد، سالروز بعثت عظیم نبوی و طلوع خورشید اسلام عزیز از افق مکه مکرمه را تبریک گفت و با بیان اینکه پیامبر برای همه جهانیان و آدمیان پیام‌آور رحمت الهی بود، گفت: پیامبر انذاردهنده برای پرهیز از اطاعت شیطان و طاغوت بود و پیامبر اعظم (ص) راه مستقیم را از طریق وحی الهی به بشریت نشان داد. 

وی اضافه کرد: این چنین هدیه‌ای که خداوند به بشریت عرضه کرد، توانست افق ذهن‌ها و فضای قلب‌ها را تسخیر رفعت خویش کند و کسانی هم که با او بودند، بین خود مهربان و رحیم بودند اما در مقابل دشمنان غلیظ بودند. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیامبر در حصر اقتصادی و در شعب ابیطالب قرار گرفت، اما ایستاد و مقاومت کرد، افزود: از این رو اسلام جهانی و عالم‌گیر شد و در غدیر دین به اکمال رسید و امامت آغاز شد و در عصر غیبت هم امامت ادامه یافت. 

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اما کافران همچنان تلاش کردند مسیر نورافشانی خورشید اسلام را مسدود کنند تا اینکه انقلاب توسط مردی بزرگ از فرزندان رسول خدا (ص) به بعثت مجدد رسید. 

وی خطاب به کارکنان سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: شما در مکانی نشسته‌اید که به ظاهر کوچک است اما اینجا کانون رهبری انقلاب جهانی است و در اینجا قدرت‌های جهانی در مقابل ظهور اسلام در هم شکست.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما همانند بعثت بود، گفت: شکوه انقلاب و امام (ره) در این است که او در مقابل بزرگترین، بی‌سابقه‌ترین و قدرتمندترین امپراطوری بشریت غلبه کرد. هر کدام از این قدرت‌ها می‌توانستند چندین‌بار سیاره زمین را منهدم کنند اما امام با استقلال، آزادی، آگاهی و اعتبار شخصیت و هویتی را برای ملت‌های مسلمان به ارمغان آورد.

سردار سلامی یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی ملت‌های مسلمان افسرده و مدفون شده در گورستان جهل مدرن توسط قدرت‌های ساخته شده بودند و در آن دوره خبری از جهان اسلام نبود و نفسی هم نبود و شعله‌های مقاومت نیز خاموش شده بود و یهود و نصارا بر سرنوشت ملت‌های مسلمان حاکم بودند.

وی با بیان اینکه در این فضای سرد، امام به مسلمانان جان داد و نقش مسیح در زنده‌کردن مردگان را به زیبایی انجام داد، گفت: انقلاب امام محشر به پا کرد و این زنده شدن که صورت گرفت، نقطه تولد یک قیام عظیم و یک جنبش بزرگ علیه مستکبران عالم بود. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، یک محور، قطب و شاکله جدیدی را از قدرت به نام اسلام در جهان بروز و ظهور داد  و نقطه آغاز تغییر هندسه جهانی هم بود. 

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب توانست شکوه ظاهری قدرت‌های بزرگ را درهم بشکند، خاطرنشان کرد: امام (ره) یاد داد که هیچ قدرتی جز قدرت خدا دارای اصالت نیست. قدرت‌های شیطانی حباب روی آب هستند و آنان شکست‌پذیرتر از آن چیزی هستند که دیده می‌شوند. 

وی اظهار داشت: امام وقتی از شکستن استخوان کمونیست سخن می‌گفت، این واقعه به سرعت اتفاق افتاد. امام با بیان ساده فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هنوز این حقیقت واقعیت دارد از این رو آمریکا در هیچ نقطه‌ای هیچ غلطی نتوانسته‌ بکند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قدرت‌های جهانی از همان ابتدا در مقابل انقلاب ایستاده بودند و هنوز دشمنی خود را با انقلاب ادامه می‌دهند، گفت: لحظه‌ای از تاریخ 36 ساله انقلاب نبوده که همه قدرت‌های بزرگ در مقابل انقلاب و شکستن نظام برخواسته از آن با همه قدرت، توان، سناریوها و همه استراتژی‌ها نایستاده باشند. 

سردار سلامی ولایت را خیمه عظیم بزرگ انقلاب و دستاورد امام (ره) عنوان کرد و افزود: خیمه بزرگ یعنی ولایت توانسته با تحریک دل‌ها و به صحنه آوردن روح و فداکاری زن‌ها و مردها پاسخی را در مقابل این لشکرکشی‌های ویرانگر قدرت‌های بزرگ بدهد. 

وی تصریح کرد: کشوری را پیدا نمی‌کنید که در اوج نابرابری قدرت‌ها و با پیشرفته‌ترین نظام‌های عالم در 36 سال ایستاده و آسیبی هم ندیده باشد و هر روز هم مرزهای توسعه انقلاب به جلو می‌رود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: هنر امام راحل (ره) این بود که با ساختن نظام ولایی انقلاب خویش را کامل کرد به طوری که مردمان امروز اجازه نداده و نمی‌دهند حوادث پس از غدیر اتفاق بیفتد، از این رو امامت به یغما نرفت. 

سردار سلامی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: چقدر زیبا، دلنشین، حکیمانه و شجاعانه امام فعلی انقلاب‌مان حضرت امام خامنه‌ای عزیز ولایت را از امام خمینی تحویل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دشمنی که مقابل ما ایستاده است، تجربه فروپاشی برخی از نظام‌ها را دارد، یادآور شد: آمریکا مدعی است قانون آلمان را او نوشته و در ژاپن او ملت‌سازی کرده است. 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی را یک جنگ نرم جهانی خواند و در عین حال افزود: رهبری عزیز توانست با نفوذی حکیمانه آرزوها و توهمات دشمن و توطئه‌های آنها را تشخیص دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه دشمن تحریم‌های اقتصادی را علیه ما اعمال کرده است، ادامه داد: اگر این تحریم‌ها بر آمریکا اعمال می‌شد، شاید بیش از یک ماه دوام نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کردند حیات ما بر ناف آنها وابسته است و وقتی ارتباط‌ها قطع شد، هیچ اتفاقی جز رشد اقتصادی صورت نگرفت و در مقابل فتنه‌های بزرگ هم با بصیرت جامعه عبور کردیم و امروز ایران به عنوان قدرت بزرگ، معتبر، جهانی و شکست‌ناپذیر است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب ما موازنه قدرت را برهم زده است، تاکید کرد: حل هیچ معادله‌ای امنیتی، سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه دیگر در جهان زیر پای مقامات آمریکا فرش قرمز پهن نمی‌کنند، افزود: دیگر مقامات آمریکایی نمی‌توانند آشکارا در خیابان‌های کشورهای اسلامی حضور پیدا کنند. دیدیم اوباما مخفیانه و بدون اطلاع رئیس‌جمهور افغانستان به پایگاه نظامی در این کشور آمد و به سرعت هم از این کشور خارج شد. این اتفاق روزی در ذهن ما آرزو بود اما به واقعیت تبدیل شده است. 

وی در پایان گفت: به فضل الهی با قدرت دفاعی، توان اقتصادی و با نفوذ و قدرت مقام معظم رهبری، انقلاب به درجه‌ای از اعتبار و اقتدار رسیده است که روش‌های دشمن شکست می‌خورد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن