دیدبان

تایلند فیس بوک را مسدود کرد

تایلند فیس بوک را مسدود کرد

به گزارش دیدبان به نقل از صدای روسیه، یک مقام رسمی وزارت اطلاع رسانی و فناوری ارتباطات تایلند ضمن تایید مسدود شدن فیس بوک در این کشور تاکید کرد: ما فیس بوک را به طور موقت مسدود کرده ایم و فردا در نشستی با سایر شبکه های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام از آنها خواهیم خواست با ما همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کمپینی وجود دارد که از مردم می خواهد برای اعتراضات ضد ارتش به خیابان ها بریزند، بنابر این ما خواستار همکاری شبکه های اجتماعی هستیم تا به ما کمک کنند و جلوی گسترش پیام های حساس در خصوص کودتای نظامی در تایلند را بگیرند.

ارتش تایلند 6 روز پیش با اعلام کودتای نظامی رسما قدرت را در دست گرفته است. فرمانده ارتش تایلند هفته گذشته ضمن اعلام کودتای نظامی قدرت سیاسی را در اختیار گرفته است. کودتای تایلند دو روز پس از اعلام حکومت نظامی از سوی فرماندهان ارتش به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش پس از گذشت 6 ماه از تنش های سیاسی داخلی و اعتراضات مخالفان به دولت یینگ لاک شیناواترا، ارتش به احزاب سیاسی رقیب فرصت داده بود تا ضمن حل و فصل اختلافات آرامش و ثبات را به کشور بازگردانند ولی با پایان مهلت ارتش تنش های سیاسی در تایلند همچنان ادامه یافت و این مساله منجر به وقوع کودتای نظامی شد.

ارتش تایلند مقررات منع رفت و آمد را از ساعت 10 شب تا 5 صبح وضع کرده و قانون اساسی این کشور را تعلیق و تعدادی از رهبران سیاسی را بازداشت کرده است. به طرفداران گروه های سیاسی مختلف نیز دستور داده شده است تا متفرق شده و از حضور در خیابان ها خودداری کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن