دیدبان

عقلانیت بدون عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد

عقلانیت بدون عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در آستان مقدس حرم امام خمینی(ره) با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند.

نمایندگان مجلس در بدو ورود مورد استقبال سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام قرار گرفتند.

وی در این دیدار طی سخنانی با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبر(ص) اظهار داشت: مطالعه کوتاه در زندگی پیامبر اسلام انسان را با شخصیتی مواجه می‌کند که با ذره ذره رفتارهای ایشان لرزه بر وجود انسان می‌اندازد، چرا که پیامبر در مسیر نبوت خود سختی‌های بسیاری کشید و خیلی اذیت شد وپیروزی نهایی ثمره ایستادگی پیامبر است. 

سیدحسن خمینی ادامه داد: البته این سختی‌ها تنها مربوط به پیامبر(ص) نیست و امیرالمومنین و همین‌طور بقیه ائمه در این مسیر سختی‌های بسیاری کشیدند و اینکه امروز ما به عشق سیدالشهدا بر سینه می‌زنیم و کسی هم جرات نمی‌کند که در مقابل ما حرفی راجع به آنها بزند، به دلیل حضور عاشقان سیدالشهدا است وگرنه در روز عاشورا سر سیدالشهدا را بریدند و کف و سوت زدند. 

تولیت حرم مطهر امام خمینی با بیان اینکه پیروزی از دل سختی‌ها ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها درمی‌آید، گفت: اینکه ما اکنون در نظام اسلامی منافعی داریم و قصدمان هم این است که این منافع را در مسیر خدا و اولیای خدا به کار گیریم، به دلیل وجود امام راحل(ره) است وگرنه اگر ایشان نبود هیچ کدام در این جایگاه نبودیم و در بهترین حالت در گوشه زندان قرار داشتیم.

سیدحسن خمینی اظهار داشت: این مرد 15 سال در تبعید بود، فحش خورد و ناسزا شنید. یارانش و فرزندش را کشتند، اما خم به ابرو نیاورد؛ در همین حوزه قم متحجرین کوزه‌شان را آب کشیدند به این دلیل که پسر امام از آن آب خورده بود و در نهایت ایشان پیروز شد و مشخص است پیروزی از دل سختی‌ها بیرون می‌آید.

وی قید دوم رسیدن به پیروزی را عقلانیت برشمرد و با بیان اینکه عقلانیت در رفتار همه بزرگان ما است، گفت: قواید عقلایی در زندگی متعارف انسانها اسبابی است که خدا قرار داده است. البته در این مسیر نیت هم مهم است؛ تفاوت معاویه و امام علی در نیت‌هایشان بود چرا که معاویه برای نفس خودش می‌جنگید اما امام علی برای خدا قدم برمی‌داشت بنابر این نیت‌های خیر ما همه هویت و ارزش ما است.

تولیت حرم امام خمینی(ره) در ادامه گفت: درس ما از امام خمینی(ره) توامان کردن این سادگی و عقلانیت است و هر کدام را که فرو بگذاریم به پیروزی نمی‌رسیم؛ همین عقلانیت دنیاطلب کسانی بودند که وقتی امام مبارزه می‌کردند با حکومت ستم‌شاهی بستند. بنابر این عقلانیت بدون نیت صالح و عزم راسخ برای ایستادگی به پیروزی نمی‌رسد. همچنین عزم برای ایستادگی بدون عقلانیت هم راه به جایی نمی‌برد.

وی در ادامه با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس در حمایت از محرومین، گفت: وظایف نمایندگان در یکی از موارد بیشتر از بقیه است و آن توجه به محرومین است. البته یکی از وصایای همیشگی امام خمینی نیز توجه به محرومین بود. بنابر این از شما نمایندگان می‌خواهم که برای این موضوع توجه کنید و اگر نیت‌تان خیر باشد، به نتیجه می‌رسد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن