دیدبان

نامه دمشق به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایت درعا

نامه دمشق به شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره جنایت درعا

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواستار محکوم کردن جنایت و کشتار وحشتناک در شهر درعا در تاریخ 22/5/2014 شد.

در این نامه آمده است: این کشتار فجیع بخشی از سلسله جنایات ضد سوری ها، اعتقادات و تمدن و زیر ساخت های سوریه است. هدف تبدیل سوریه به مرتعی برای تروریست ها و عقب مانده نگه  داشتن آن است به ویژه که روزانه به مدارس،بیمارستان ها و مراکز عبادی حملات خمپاره ای می کنند.

وزارت خارجه تاکید کرد: این جنایت با حمایت برخی کشورهای منطقه ای و بین المللی که در راس آنها قطر، عربستان سعودی، ترکیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا رخ می دهد و این کشورها به دنبال کاشتن تروریسم و تفکر تاریک در سوریه هستند.هم اکنون این گروه های تروریستی به خطری برای حامیان آنها تبدیل شده اند و نشست ها و همایش هایی برای بررسی راه های ممانعت از بازگشت آنها به کشورهایی که از آنجا به سوریه آمده اند برگزار می شود و نگران سرایت تفکر تروریستی در کشورهای خود هستند.این کشورها برای کودکان سوریه سرنوشتی را رقم می زنند که دوست ندارند برای کودکان خود رقم بزنند.

در نامه وزات خارجه سوریه آمده است: برخی از مسئولان سازمان ملل و در راس آن کمیساریای حقوق بشر در مسیر خواسته های کشورهای حامی تروریست ها حرکت می کنند و همه گزارش ها و مواضع آنها در راستای تحقق اهداف آنهاست.آنها به وارونه کردن حقایق و دامن زدن به بحران ادامه می دهد.حملات و اقدامات مسئولان حقوق بشری به جای اینکه از حقوق بشر دفاع و گام های مثبت مانند آشتی ملی که به حل بحران و توقف خونریزی ها کمک می کند،حمایت کند مواضعی خصمانه اتخاذ می کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن