دیدبان

دنیا دست نیاز به سمت اسلام دارد

دنیا دست نیاز به سمت اسلام دارد

به گزارش دیدبان به نقل از حج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در کنگره بزرگداشت آیت الله مشکینی در تالار ولایت اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه ما باید شخصیت‌هایی چون آیت الله مشکینی، آیت الله بهشتی و مطهری را تربیت و به دنیا معرفی کند.
وی با بیان اینکه شهرهای ما از شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله مشکینی و استاد مطهری خالی می‌شود، ادامه داد: آینده از آن اسلام است و ما باید با تربیت شخصیت‌هایی مسلط به امور اسلامی و زبان‌های خارجی، دین اسلام را در دنیا معرفی کنیم.
حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: این شخصیت‌ها پرورش یافته مکتب تشیع هستند و پیشرفت و محبوبیت کشور در دوران کنونی مدیون تلاش‌ها و تاثیرگذاری این شخصیت‌ها است.
حجت الاسلام قاضی عسکر به ثبات اندیشه آیت الله مشکینی در فعالیت‌های سیاسی اشاره کرد و افزود: آیت الله مشکینی از سال ۴۲ در فعالیت‌های انقلابی یار و پشتیبان امام خمینی (ره) بود.
وی ادامه داد: شخصیت‌هایی چون آیت الله مشکینی در قبل و بعد از انقلاب جریان انقلاب را مدیریت کرده‌اند و به برکت تاثیرگذاری چنین شخصیت‌هایی است که نقشه‌های استکبار جهانی با یک کلام رهبری ناکام می‌ماند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به زندگینامه آیت الله مشکینی افزود: ایشان از جمله شخصیت‌هایی بود که به دنبال پیاده کردن تربیت اسلامی و پیاده کردن آموزه‌های اسلامی در زندگی بود.
وی گفت: آیت الله مشکینی عالمی عامل بود و از آنجایی که به تمام گفته‌هایش عمل می‌کرد، حرف‌هایش در دل همه کس می‌نشست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی‌های اخلاقی آیت الله مشکینی ذکر کرد و گفت: ایشان در تمام موقعیت‌های دوران زندگی خود با تواضع و فروتنی رفتار کرد و شهرت و مقام‌های دنیوی ذره‌ای در نوع رفتارشان تغییری ایجاد نکرد.
وی به تاثیرگذاری‌های فرهنگی آیت الله مشکینی اشاره کرد و تالیف بیش از ۵۰ جلد کتاب از این شخصیت عرفانی را از جمله تاثیرگذاری‌های فرهنگ و مذهبی دانست.
در این کنگره از کتاب زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی که به قلم نویسنده اردبیلی علی درازی گردآوری و تالیف شده بود، رونمایی شد.
کنگره یک روزه بزرگذاشت مرحوم آیت الله مشکینی با همکاری شورای فرهنگ عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی، سپاه حضرت عباس، شهرداری و استانداری اردبیل برگزار شد.



مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟