دیدبان

عزت ملت ایران در سایه پیروی از ولی‌فقیه

عزت ملت ایران در سایه پیروی از ولی‌فقیه

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی شیرازی در همایش حماسه و خطابه، ویژه نکوداشت حضور امام جمعه کرمان در دوران جنگ در حسینیه ثارالله کرمان، اظهار کرد: ملت ایران امروز دنباله رو همان شهدایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس با ایمان و توکل به خدا نبردها را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه تجلیل از حضور امام جمعه کرمان در دوران دفاع مقدس در واقع تجلیل از معنویت است، گفت: این مسئله به معنای تجلیل از ایثار دوران دفاع مقدس و در یک کلام به معنای تجلیل از حضور مردم و روحانیت در دوران دفاع مقدس است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: اگر در دوران دفاع مقدس با علمداری فرماندهان شهید موفق شدیم در برابر زورگویان بایستیم، امروز نیز راه همان راه و حرکت همان است.

دشمن امروز همان دشمن زمان جنگ است

حجت‌الاسلام شیرازی تصریح کرد: امروز وظیفه دفاع از ارزش‌ها با علمداری متولیان دفاع از ارزش‌ها پابرجاست، شرایط همان شرایط و چیزی عوض نشده است، چرا که دشمن همان دشمن است.

وی بیان کرد: اگر امروز چون دوران دفاع مقدس ملت ما پشت سر ولی فقیه بایستند و فرمان‌بردار باشند، همان عزت و پیروزی‌های دوران جنگ را به وجود خواهند آورد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله مردم ایران از حرکات تاریخی بزرگ دنیا بود، گفت: اگر امروز مردم از حضور امام جمعه خود در دوران جنگ تجلیل می‌کنند، در دوران جنگ نیز مردم وقتی روحانیون را پیشتاز حرکت و دفاع از ارزش‌های فرهنگی دیدند از آنان تبعیت کردند.

حرکت روحانیت سبب سیل حرکت مردمی به جبهه شد

حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: مردم امروز در کشور ما از تحریم و تهدید واهمه‌ای ندارند و نظیر آن نیز در دوران جنگ رخ داد که مردم امام جمعه خود را پشتاز حرکت می‌دیدند، در نتیجه سیل جمعیت پیر و جوان به سوی جبهه‌ها راهی شد.

وی با تاکید بر اینکه لشکر41ثارالله کرمان در مقاطعی از جنگ بزرگترین لشکر جنگ بود، گفت: حتی در مقاطعی از جنگ لشکر 41 ثارالله به عنوان سپاه هفتم لشکر صاحب الزمان (ع) وارد عمل شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: این قدرت لشکر 41 ثارالله را مردم کرمان از خطبه‌های پرشور وخطبه‌هایی که در دفاع از دین‌شان توسط امام جمعه خود یعنی آیت‌الله جعفری بیان می‌شد، می‌گرفتند.

قدرتمندترین لشکر از نظر تدارکاتی لشکر 41 ثارالله کرمان بود

حجت‌الاسلام شیرازی اظهار کرد: دومین حرکتی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد و در تاریخ نظیر ندارد، حمایت مالی مردم از جنگ بود و حمایت تدارکاتی مردم کرمان از لشکر 41ثارالله که در کل جنگ بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین لشکر از نظر تدارکاتی لشکر 41ثارالله بود، افزود: این را وقتی کتاب‌های دوران دفاع مقدس تهران و دیگر شهرستان‌ها را می‌خوانیم، در انتقادهایی که از وضعیت آذوقه و تدارکاتی جنگ می‌شود می‌توان فهمید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شخصا شاهد بودم در دوران جنگ ائمه جمعه استان کرمان تلاش می‌کردند در آستانه هر عملیاتی کامیون‌های متعددی از غذا و آذوقه و دیگر مایحتاج رزمندگان را به جبهه بفرستند.

 کرمان از نظر تدارکات و امکانات برای رزمندگان کوتاهی نکرد

حجت‌الاسلام شیرازی بیان کرد: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده وقت لشکر 41ثارالله تمام تلاشش این بود که در شب عملیات غذای گرم به رزمندگان داده شود و از نظر امکانات و تدارکات این استان در حق رزمندگان کوتاهی نکرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان کرمان باید سعی کند سریع‌تر خاطرات ائمه جمعه استان را از دوران جنگ ثبت و منتشر کند تا مردم بدانند این ملت در جنگ تا کجا ایستادگی کرد.

حجت‌الاسلام شیرازی خواستار لزوم توجه به خاطرات ائمه و طلبه‌ها در دوران جنگ شد و گفت: تلاش روحانیت در دوران جنگ چه در استان و چه برای رزمندگان لشکر ثارالله این بود که ایمان رزمندگان تقویت شود.

رزمندگان لشکر ثارالله از نظر اعتقادی بی نظیر بودند

وی تصریح کرد: فرزندان این لشکر جزو نادرترین لشکرهایی بودند که ارتباط خوبی با خدا داشتند، همگی با اخلاص و اهل مناجات و نماز شب بودند و علت آن نیز حضور جدی روحانیت در کنار رزمندگان بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به مقاطعی از جنگ، اظهار کرد: در عملیات کربلای 4و 5بیش از 250طلبه در لشکر 41ثارالله حضور داشت که همزمان با عملیات کربلای 5 ، همایش با حضور ائمه جمعه و روحانیت استان در جبهه برگزار شد.

حجت‌الاسلام شیرازی بیان کرد: بعد از این دو عملیات از 250طلبه و روحانی حدود 150نفر شهید، اسیر و مجروح شدند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان امروز زیباتر از جوانان دفاع مقدس ارزش‌ها را شناخته و در صحنه‌های مختلف همگام با انقلاب پیش می‌روند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن