دیدبان

زمینه ساز بیداری اسلامی چه بود؟

زمینه ساز بیداری اسلامی چه بود؟

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام محرمعلی فراشی ظهر امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در سنندج اظهار کرد: امام خمینی(ره) عارفی به تمام معنا بود که عمر خود را صرف احیای اسلام کرد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که با تلاش حکیمانه امام خمینی(ره) بنیان گذاری شد می‌تواند یک نمونه ایده‌آل از جمهوری و اسلام در جهان باشد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از آنجا که دارای افکاری سازنده بودند منادی برحق اسلام نام گرفتند و امروزه کسب شناخت از افکار ایشان توسط جوانان و حرکت برمحور این شناخت بسیار ارزشمند است.

وی گفت: در عصر حاضر و در زمانی که دشمنان در صدد انز.ای اسلام هستند، بهترین راه برای شناخت اسلام ناب بررسی فکار و اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب و پیروی از افکار امام(ره) است.

حجت‌الاسلام فراشی اعزام کاروان‌های زائر از کردستان به مرقد مطهر امام خمینی(ره) را از برنامه‌های سال‌روز ارتحال دانست و گفت: امام خمینی(ره) توانست، دگرگونی را در جهان اسلام ایجاد کند و اندیشه‌های امام راحل زمینه‌ بیداری اسلامی در سراسر جهان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ماموستا مجتهدی امام جمعه فقید سنندج مشعل‌دار وحدت در کردستان بود، تصریح کرد: مراسم اربعین در گذشت حاج ماموستا مجتهدی امام جمعه فقید سنندج در روز 10 خرداد ماه در مسجد جامع شهر سنندج با حضور مدیران و خانواده ایشان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی ممتاز و برجسته در تاریخ انقلاب اسلامی ایران هستند که با برپایی انقلاب اسلامی با سلاح ایمان و ایستادگی در مقابل دشمنان تنها ابزار ایشان در جنگ با دشمنان بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی سبب فراهم شدن زمینه‌های پیشرفت در کشور شده و این انقلاب با رهبری امامی فرزانه توانست به این مرحله برسد و برگزاری مراسم ارتحال تنها یادآور فرزانگی امام خمینی(ره) است.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟