دیدبان

رایگان شدن زایمان طبیعی چه تاثیری بر جمعیت دارد؟

رایگان شدن زایمان طبیعی چه تاثیری بر جمعیت دارد؟

به گزارش دیدبان به نقل از دانشجو ،، عابد فتاحی ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سزارین برای زنان راحت تر است ولی اگر بتوانیم به طرف زایمان های طبیعی حرکت کنیم و اینکه این فرهنگ را در کشور ایجاد کنیم که خانم ها بتوانند از زایمان طبیعی استفاده کنند، فکر می کنم بسیاری از عوارض که در آینده برای زنان اتفاق می افتد و مسائل تغییری هورمونی که در زنان رخ می دهد و کاهش مدت زمان شیردهی زنان و تمام مسایلی که زنان مربوط می شود، با زایمان طبیعی به صورت راحت تر و بهتری صورت می پذیرد.
وی افزود: در کمیسیون بهداشت مجلس سعی می کنیم که در این زمینه فرهنگ سازی انجام بدهیم و آمار سزارین را کاهش بدهیم و تنها مادرانی که کاندیدای زایمان طبیعی نیستند و مشکل دارند، سزارین انجام بدهند.
فتاحی با اشاره به شیوه درمانی اظهار داشت: باید توجه داشت که سزارین را تنها زمانی انجام بدهیم که حالت قرار گرفتن نوزاد در شرایط نادرستی باشد و باید درنظر داشت که عمل سزارین یک نوع درمان است و یک روند طبیعی نیست و راه دوم برای زایمان است و اگر احساس شد که خطری برای مادر و یا نوزاد ایجاد می شود از این راه استفاده بشود.
وی در ادامه تصریح کرد: سزارین یک اقدام درمانی است که در بعضی مواقع اگر سزارین صورت نگیرد هم جان مادر و هم جان نوزاد به خطر می افتد ما به هر دو روش نیاز داریم. این طرح در حقیقت تبلیغی است برای بالا بردن آمار زایمان طبیعی است.
فتاحی در پایان گفت: هزینه زایمان طبیعی، قبل از به اجرا در آوردن این طرح در بیمارستان های دولتی هزینه بالایی نبود و نمی توان گفت که اگر این طرح اجرا شود در افزایش روند جمعیت تاثیر خواهد گذاشت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران