دیدبان

حبس ابد برای طرفداران اخوان‌ مصر

حبس ابد برای طرفداران اخوان‌ مصر

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا، العربیه نوشت: دادگاه المنصوره مصر حکم حبس ابد 54 تن از هواداران اخوان المسلمین را صادر کرد. بر اساس احکام صادره از سوی دادگاه کیفری المنصوره مصر 54 تن از هواداران اخوان المسلمین به حبس ابد و 101 تن از آنها به دو تا پنج سال حبس ه اتهام تحریک به خشونت و پیوستن به گروه "تروریستی" اخوان المسلمین محکوم شدند.
بر همین اساس دادگاه مذکور اعلام کرد که اتهامات این افراد به برگزاری اعتراض‌های صورت گرفته در استان دقهلیه بعد از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر مرتبط است. یک منبع تاکید کرد که 79 تن از هواداران اخوان المسلمین به صورت غیابی محاکمه شدند و کسانی که از سوی پلیس بازداشت شوند نیز محاکمه خواهند شد.
این احکام صادره بعد از گذشت دو روز از صدور احکام دادگاه جنایی اسکندریه در قبال 62 تن از هواداران اخوان المسلمین در خصوص درگیری‌های ماه ژوئیه با طرفداران ارتش صادر شد.
همچنین حکم اعدام محمود حسن رمضان که در نوارهای ویدئویی ضبط شده کودکان را از بالای ساختمان‌ها به پایین پرتاب می‌کرد صادر شد. برخلاف احکام صادره علیه هواداران اخوان المسلمین که دربرگیرنده ده‌ها حکم اعدام طی ماه‌های گذشته است، یکی از دادگاه‌های قاهره حکم بیگناهی 169 تن از طرفداران اخوان المسلمین را صادر کرده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن