دیدبان

بازتاب توصیه‌های فیروزآبادی به رسانه‌های نیروهای مسلح

بازتاب توصیه‌های فیروزآبادی به رسانه‌های نیروهای مسلح

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان، بر پایه همین گزارش؛ سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش‌آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات و فرماندهان عالیرتبه نظامی کشور ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان دانشگاه، گفت: کار اجرایی کار سختی است و ریاست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اینها مدیریت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عمیق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزیز ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز از این دولت، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند. این مطالبات رهبر عزیز از دولت، اقتضایش این است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و این دولت را کمک کنند که بتواند در این شرایطی که همه دشمنان علیه ما بسیج شده‌اند کشور را پیش ببرد و پیروزی‌ها را تداوم ببخشد
وی در ادامه افزود :  متاسفانه یک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود. یک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و یک مقدار جوسازی‌های سیاسی و یک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحلیل‌ها در کشور می‌شود. باید منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، انتخاباتی، همه بایستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پیشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت : بعضی اخبار، بی‌ارزش و تفرقه‌انگیز هستند، بعضی‌ها هم شایعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سیاسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هایی که به نوعی به نیروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منویات رهبری حرکت نمی‌کنند. باید روششان را اصلاح کنند و الا ما با آنها برخورد می‌کنیم.
روز گذشته  محمد باقر نوبخت در حاشیه‌ جلسه‌ هیئت دولت در جواب سؤالی در مورد اظهارات سردار سرلشکرفیروزآبادی در حمایت از دولت اظهار کرد: باید به عنوان نماینده‌ دولت از سردار فیروزآبادی تقدیر کنم که از موضع حق‌طلبانه ، واقع بینانه و دلسوزانه نظرات خود در مورد دولت را مطرح کردند.
وی افزود: همیشه شاهد بودیم سردار رشید و فهمیده‌ای مثل ایشان در هر زمان که یکی از ارکان نظام نیازمند دفاع بوده‌اند، دفاع کرده‌اند و این بار هم دفاعشان مصلحانه و واقع‌بینانه بوده است و به نمایندگی از دولت از این سردار سرافراز اسلام تقدیر می‌کنم .
همچنین حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در این باره در صفحه خود نوشت: «شاید سخنان ریاست ستاد مشترک تذکر نیست فرمان است.»
 درهمین ارتباط مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور  نیز سخنان فیروزآبادی را «دستور» خواند و اظهار امیدواری کرد که  با توجه به اینکه «این دستورات مستند به فرمایشات رهبری شد تغییر اساسی در رویکرد رسانه‌های عمومی کشور بویژه رسانه‌های متنسب به نهادهای امنیتی صورت گیرد.»
انصاری گفت: «رسانه‌های منتسب به نیروهای مسلح در رعایت این امور اولویت بیشتری دارند و سزاوارتر هستند زیرا تحت امر فرمانده کل قوا هستند و طبیعی است وقتی ایشان تدبیری در امور دارند و از سوی جانشین خود در ستاد کل نیروی مسلح ابلاغ می‌کنند هم انضباط درون تشکیلاتی و هم اخلاق و مصالح ملی اقتضا می‌کند که این مسائل به خوبی رعایت شود.»
برخورد دوگانه برخی جریانات مدعی اصلاح‌طلبی با مواضع اخیر سرلشکر فیروزآبادی  در حالی است که پیش از این نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز هشدارهایی را در مورد برخی کج روی‌ها در مسائل مختلف داده بود که توجهی از سوی این جریانات را به دنبال نداشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن