دیدبان

واکنش آمریکا دستگیری سازندگان کلیپ مبتذل ایرانی

واکنش آمریکا دستگیری سازندگان کلیپ مبتذل ایرانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به دستگیری سازندگان کلیپ مبتذل ایرانی واکنش نشان داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ چند روز پیش خبر دستگیری دست‌اندرکاران تهیه این کلیپ مبتذل را اعلام و عنوان کرد یک زن و مرد دستگیر شدگان را با دادن وعده‌های خوانندگی اغفال کرده بودند. رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه متهمان سه پسر و سه دختر بودند اظهار کرد: « آنان ضمن اعتراف به اقدامات مجرمانه خود بیان کردند: ما توسط یک زن (از دستگیر شدگان) و یک مرد اغفال شدیم و آنان با وعده خوانندگی و هنرپیشه شدن ما را مجاب به انجام این کار کردند ضمن اینکه بدون اجازه ما تصاویر را در شبکه های مجازی پخش کردند.»

خانم «جین ساکی» در نشست خبری روزانه درباره دستگیری این چند جوان ایرانی که ویدئویی را از روی آهنگ «هپی» آمریکایی ساخته و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند  گفت: «گزارش هایی درمورد آزادی این جوانان دریافت کرده‌ایم که تایید نشده اند. با این حال ما معتقدیم که آزادی بیان باید برای همه ایرانیان تضمین شود. در صورتی که این جوانان هنوز در بازداشت باشند ما خواستار آزادی آنان هستیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از اظهارات منتشر شده از حساب توئیتر منتسب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که گفته بود «ما نباید درباره رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم» حمایت کرد. وی سخنان خبرنگاری که در حال نقل این اظهارات بود را قطع کرد: «ما با این موافقیم.»

اظهارات خانم ساکی در حالی صورت گرفته که رسانه‌های آمریکایی خبر داده‌اند نیروهای امنیتی در ایالت شیکاگو روز چهارشنبه با برخوردهای امنیتی شدید دست‌کم 100 نفر از افراد شرکت‌کننده در یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان «مک‌دونالدز» را دستگیر کرده‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن