دیدبان

گذرگاه رفح در اختیار خودگردان قرارمیگیرد

گذرگاه رفح در اختیار خودگردان قرارمیگیرد

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری سما، یک منبع مسئول فلسطینی امروز چهارشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که «محمود عباس» دستور رسمی به گارد ریاست تشکیلات خودگردان در خصوص ضرورت آمادگی برای اداره گذرگاه رفح با همکاری طرف مصری صادر کرد.

وی افزود که گذرگاه رفح همانند سابق بر اساس توافقنامه 2005 اداره خواهد شد و علاوه بر طرف مصری و تشکیلات خودگردان، نمایندگانی از اتحادیه اروپا بر آن نظارت خواهند کرد و البته اسرائیل هیچ نقشی در این گذرگاه نخواهد داشت.

این مسئول فلسطینی پیش بینی کرد که گارد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین طی چند روز آینده و به محض اعلام تشکیل دولت توافق ملی، اداره گذرگاه رفح را تحویل بگیرد.

وی اشاره کرد که عباس رایزنی با گروه های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی را آغاز کرده است.

از سوی دیگر «عبد الله ابو سمهدانه» از رهبران جنبش فتح در نوار غزه تاکید کرد که اداره گذرگاه زمینی رفح به گارد ریاست تشکیلات خودگردان تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد که توافق بین جنبش های فتح و حماس در این باره وجود دارد و به محض تشکیل دولت وحدت ملی، تحولات مثبتی در رابطه با اداره گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر رخ خواهد داد.

این در حالی است که پیش از این «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرده بود که توافقنامه 2005 قدیمی است و در حال حاضر برای مبنا قرار دادن آن در اداره گذرگاه رفح مناسب نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن