دیدبان

دیدار موسس حزب ائتلاف اسلامی با جوانان حزب

دیدار موسس حزب ائتلاف اسلامی با جوانان حزب

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، جوانان حزب موتلفه اسلامی با پیشگامان و اعضای هئیت موسس این حزب دیدار کردند.

امیر نظیفی رئیس واحد جوانان حزب موتلفه اسلامی در این دیدار گفت: مشی عملی مرحوم عسگراولادی جوانگرایی بود.

وی با بیان اینکه هر سال در روز پدر خدمت مرحوم استاد عسگراولادی می‌رسیدیم و از لب لبابی که برای جوانان می‌گفت بهره می‌بردیم، اظهارداشت: امسال مجبور شدیم بر سر مزار ایشان حاضر شویم و قول‌هایی که به وی داده بودیم را تجدید پیمان کنیم.

رئیس واحد جوانان حزب موتلفه گفت: مرحوم عسگراولادی خود یک تاریخ بود و در مرارت‌های حوادث تاریخ ساخته شده بود، اما اگر او رفت ما باز بزرگانی را داریم که همراه با وی در آن حوادث تاریخی بوده‌اند و پشتوانه ما هستند و می‌توانیم به آن‌ها مراجعه کنیم، مسائل خود را بگوییم و ارشاد بگیریم.

نظیفی ادامه داد: موتلفه کارش را با جوانان شروع کرده است و حرکت آن روز جوانان هنوز هم برای جوانان جذاب است، هنوز هم جوانگرایی یکی از دغدغه‌های جوانان است. استاد عسگراولادی با عمل خود در سالهای آخر عمرش پیگیر جوانگرایی و پوسته شکنی در حزب بود به شیوه‌ای که تجربه پیشکسوتان حفظ شود و امیدواریم این حرکت رو به کمال حفظ شود.

سید مهدی جولایی، عضو شورای مرکزی و قائم مقام دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه بزرگان فقدان عسگر اولادی را جبران کنند، گفت: هر سال در این روز‌ها توفیق داشتیم به نیابت از بزرگان به حضور پیرمان استاد عسگراولادی برسیم و برداشتمان این بود که این امر مورد تایید نایب امام زمان و بزرگان هست. ایشان می‌فرمود من خورشید لب بام هستم، می‌گفتیم انشاء الله بتوانیم سالهای سال از این خورشید استفاده کنیم. متاسفانه امسال در فقدان ایشان این جای خالی خودنمایی می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: داستان لیوان تهی ما است که می‌خواهیم در محضر بزرگان آن را پر کنیم و سیراب شویم؛ تقاضای ما این است که این فقدان را برای ما آسان کنید و امید داریم که با حضور پررونق‌تر شما این فشار بر ما آسان‌تر شود.

مهدی اسلامی مدیر موسسه مطبوعاتی شما هم در این دیدار با بیان اینکه جلسات میان بزرگان و جوانان حزب باعث همدلی بین نسلی می‌شود، اظهارداشت: با میدانی که بزرگان حزب به ما می‌داند، برای امثال من «شکاف نسل‌ها» بیشتر شبیه به یک توهم بود. این حضور همزمان نسل‌ها کنار هم در ارکان حزب نوعی حس همدلی ایجاد کرده است که نسل جوان حزب به راحتی با نسل‌های قبل خود تعامل کند. بقای این حالت نیاز به مراقبت و پدری کردن دارد که در فقدان استاد عسگراولادی، همرزمان ایشان باید آن را بر عهده بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: معتقدم پویایی حزب به برادر یابی آن است. اغلب جوانان امروز حزب با تاکید بزرگانی همچون استاد عسگراولادی از دوره نوجوانی جذب شده‌اند و در مسیر کادرسازی قرار گرفته‌اند؛ اگر خواهان پویایی حزب هستیم باید بر برادریابی از جوانان بیشتر متمرکز شویم.

وی در ادامه اظهار داشت : ضروری است که ساختارهای حزبی را به صورت مداوم با کمک فناوری روز و وسایل ارتباط جمعی نوین، نوسازی کنیم. امروز نظام ارتباط جمعی حاکم بر جوانان و نوجوانان اقتضائات متفاوتی دارد که اگر حزب موتلفه اسلامی در این عرصه غایب باشد، توان موفقیت نخواهد داشت.

مصطفی حائری زاده عضو هیات موسس حزب موتلفه اسلامی هم دردیدار با جوانان حزب موتلفه گفت: خلأ بعد از مرحوم عسگر اولادی پر نشده است .

وی افزود: جوانی دوره‌ای است که باید قدرش را دانست. جوانی دوره‌ای است که باید خدمت کرد و دانش آموخت؛ تحصیل و طلب علم و تقوی کرد، به در‌گاه الهی تقرب جست. جوانی دوره بی‌نهایتی است که امیدوارم دوستان جوانمان قدرش را بدانند.

"برادران جوانمان هم امیدوارم موفق باشند. برادرانی هستند که خدمت می‌کنند و زحمت می‌کشند، امیدواریم خدا به آن‌ها توفیق دهد که موفق باشند و بتوانند به جمهوری اسلامی و حزب موتلفه اسلامی و اسلام و مسلمین خدمت کنند".

رفیق دوست: خواست استاد عسگراولادی ورود جوانان به وتن بود

 رفیق‌دوست، عضو هئیت موسس حزب موتلفه اسلامی  نیز در این دیدار با بیان اینکه خواست استاد عسگراولادی ورود جوانان به متن بود، گفت: اعضای هئیت موسس همه دوره جوانی را گذرانده‌اند و ما قدر جوانی را بیش از شما می‌دانیم. آنگاه که توانستم ندانستم و امروز که دانستم نتوانستم.

وی افزود: جوانی یک سرمایه عظیمی است که خدا در اختیار بشر قرار داده است. در هیات نظارت و شورای مرکزی جوانگرایی اهمیت دارد. کما اینکه توصیه استاد عسگراولادی همیشه این بود که جوانان به متن بیایند و با واسطه دوم و سوم به اطلاعات نرسند. نمونه‌اش همین انتخابات اخیر شورای مرکزی بود که چند نفری آمدند.

عضو هئیت موسس حزب موتلفه اسلامی اظهارداشت: جایش هست که حداقل پنجاه درصد شورا را جوان‌ها تشکیل دهند، آن هم جوانهایی مثل شما که دنبال تحقیق و تعلیم و تعلم هستید. این همت شورای مرکزی بوده و هست و اگر تا کنون محقق نشده، نخواستن نبوده است. تاکید و تبلیغ بوده است ولی نیازمند همت خود شما است که بیایید و در شورای مرکزی مسائل را ببینید و افکارتان را به کار بیاندازید و تحول ایجاد کنید.

رفیق‌دوست خاطر نشان کرد: دوران ما از لحاظ فعالیت جسمی و بدنی گذشته و اگر به لحاظ تجربه چیزی در چنته داشته باشیم، مطرح می‌کنیم. اما این نیازمند همت شما است. این مسیر را همه می‌رویم، اما جوانی سرمایه است؛ این سرمایه را به قیمت کم از دست ندهیم. امیدوارم خدا به شما توفیق دهد که به مراحل بالا برسید و این مسیر را خوب طی کنید.

بادامچیان: اثر وجودی جوانان مهم است

اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی و عضو موسس حزب موتلفه اسلامی خطاب به جوانان موتلفه‌ای با بیان اینکه اثر وجودی جوانان مهم است، اظهار داشت: در حزب موتلفه اسلامی جوان و پیر نداریم؛ چون فرهنگمان برگرفته از عاشورا است. در عاشورا نه حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه می‌گویند به اتاق فکر برو و نه به طفل شش ماهه و دختر چهار ساله می‌گویند که به صحنه نیا که سنت نرسیده است. مهم آن است که عاشورایی با هم حرکت کنیم و حرکتمان موج آفرین باشد. خدا رحمت کند شهید بخارایی را که می‌گفت بجای آنکه بگوییم چه خبر، خبرساز باشیم.

عضو موسس حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی نعمت بود برای ما و دوستانی که هستند نعمتند. خدا به ما عنایت کرده است که در تشکیلاتی هستیم که سالم و پرکار است و اثرات وجودی دارد. تداوم حضور آقای عسگراولادی در موتلفه لطف خدا بود، چرا که باید او هم در سال 43 اعدام می‌شد.

بادامچیان با بیان اینکه قدر آن‌ها را باید بدانیم و راه‌شان را ادامه دهیم و موتلفه را فعال نگه داریم، تاکیدکرد: وقتی شما فعال شدید، سمت تشکیلاتی مهم نیست، اثر وجودی مهم است. به نظر من در دوران اخیر کشور نیازمند جوانان موتلفه است، نیاز‌ها را بررسی کنید و از مولایمان یاری بخواهید. انشاء الله خدا به همه‌تان توفیق دهد.

ترقی: نشاط جوانی اثرگذاری حزب را بیشتر می‌کند

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم با بیان اینکه نشاط جوانی اثرگذاری حزب را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: دوستان با سابقه حزب بیشتر به صورت جامع آگاهی سیاسی خود را پیش برده‌اند، اما انتظار از نسل جوان آن است که در رشته‌های مختلف مورد نیاز، تخصصی خود را آموزش دهند. هرکدام به یک رشته بروید تا در تخصص‌های مختلف افراد صاحب نظر داشته باشیم.

وی اظهارداشت: تزریق روحیه نشاط و جوانی به حزب به همت بیشتر جوانان نیاز دارد؛ سن که بالا می‌رود به صورت طبیعی در مواضع و رفتار اثر می‌گذارد. نشاط جوانی کمک می‌کند که تاثیر گذاری حزب بیشتر شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن