دیدبان

راه‌اندازی 8 واحد جدید نیروگاهی

راه‌اندازی 8 واحد جدید نیروگاهی

به گزارش دیدبان به نقل از پول نیوز، یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به راه‌اندازی 8 واحد جدید نیروگاهی با ظرفیت تولید 1400 مگاوات تولید برق از افزایش ظرفیت تولید برق ایران به مرز 72 هزار مگاوات خبر داد و گفت: با اتمام دوره تعمیراتی نیروگاه‌ها آماده تامین برق تابستانی شدند.

غلامرضا مهرداد  درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید برق ایران، گفت: در حال حاضر مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور به 70 هزار و 440 مگاوات رسیده است.
مدیرکل دفتر فنی تولید توانیر تصریح کرد: از مجموع ظرفیت نیروگاهی نصب شده حدود 58 هزار و 995 مگاوات مربوط به نیروگاه های حرارتی،‌ 10 هزار و 206 مگاوات نیروگاه‌های برق آبی،‌ یکهزار و 20 مگاوات نیروگاه هسته ای و 219 مگاوات نیروگاه های تجدید پذیر است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های حرارتی شامل واحدهای گازی،‌ سیکل ترکیبی و ‌بخار است،‌ اظهار داشت: هر ساله پس از پایان یافتن روزهای اوج مصرف در تابستان،‌ تعمیرات نیروگاه‌ها از اوایل شهریورآغاز و تا خرداد ماه در یک برنامه زمان بندی انجام می‌شود.
وی با یادآوری اینکه براساس نیازسنجی انجام گرفته و شاخص‌هایی فنی،‌ نیروگاه‌ها در نوبت تعمیرات قرار می‌گیرند که در اصطلاح به این 9 ماه،‌ فصل تعمیرات است، بیان کرد: نیروگاه‌های کشوردر این دوره زمانی برحسب اولویت و برنامه‌ریزی انجام گرفته مورد تعمیرات قرار می‌گیرند تا برای فصل پیک مصرف در اواخر بهار تا اواسط تابستان آماده باشند.
مهرداد با اشاره به خودکفایی صنعت برق در تعمیر و به روز رسانی نیروگاه‌ها و شبکه انتقال برق کشور، تبیین کرد: مطابق با برنامه زمان بندی تاکنون 95 درصد از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی انجام شده است.
مدیرکل دفتر فنی تولید توانیر با بیان اینکه 5 درصد باقیمانده مربوط به واحدهایی است که براساس استاندارد باید به میزان خاصی از ساعت کارکرد برسند تا بازدیدها،‌ تعمیرات دوره‌ای و اساسی روی آنها انجام گیرد،‌ تبیین کرد: امسال حجم تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به حدود 80 هزار مگاوات خواهد رسید که این میزان بیش از 20 هزار مگاوات نیز بیشتر از ظرفیت نصب شده نیروگاه های حرارتی است.
به گفته این مقام مسئول به دلیل آنکه برخی واحدها دوبار در سال مورد تعمیر قرار می گیرند،‌ معمولا حجم تعمیرات صورت گرفته از ظرفیت نصب شده نیروگاه ها بیشترمی شود.
وی همچنین در خصوص نیروگاه‌های جدیدی که باید تا فصل پیک تابستان وارد مدار شوند هم توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در مجموع بیش از 1400 مگاوات ظرفیت نیروگاهی وارد مدار تولید خواهد شد.
مهرداد افزود: این میزان شامل 2 واحد گازی نیروگاه خرمشهر هر یک به ظرفیت 162 مگاوات، ‌یک واحد نیروگاه گازی گنو به ظرفیت 162 مگاوات، ‌یک واحد بخار نیروگاه آبادان به ظرفیت 160 مگاوات،‌ یک واحد بخار نیروگاه گناوه به ظرفیت 160 مگاوات،‌ 2 واحد نیروگاه آبی سیاه بیشه هر کدام به ظرفیت 260 مگاوات و یک واحد نیروگاه آبی مارون به ظرفیت 75 مگاوات است که تا فصل پیک تابستان وارد مدار تولید خواهد شد.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران