دیدبان

شعار اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

 شعار اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، نشست خبری هفتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، پنجمین جشنواه اتحاد، پنجمین بازار فیلم اسلامی و چهارمین نمایشگاه تجهیزات فناوری رسانه‌ای با حضور حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، محمد‌علی انوشه دبیر بازار فیلم اسلامی و ابراهیم علی برزی دبیر جشنواره اتحاد صبح امروز در محل سالن اجتماعات دانشکده صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام کریمیان با یادی از شهدای رسانه که در طول 2 گذشته در کشورهای سوریه، عراق و فلسطین به شهادت رسیدند، گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی همزمان با بعثت پیامبر و با شعار «رسانه‌های بیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه‌ مذهبی»  از روز 4 تا 7 خردادماه برگزار می‌شود.

کریمیان با اشاره به اینکه در ایام برگزاری مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی 3 مناسبت بزرگ را گرامی می‌دارم، اضافه کرد: مناسبت اول مربوط به سوم خردادماه آزادی خرمشهر و با شعار مقاومت ملت ایران اسلامی است. مناسبت دوم به روز 4 خردادماه همزمان با فرار نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان در سال 2000 با نامگذاری روز مقاومت اختصاص دارد و  مناسبت سوم مربوط به 6 خرداد بعثت پیامبر گرامی اسلام است و شعاری که برای این دوره از مجمع انتخاب شده است متناسب با این 3 مناسبت است.

دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در تبیین شعار «رسانه‌های بیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه‌ مذهبی»گفت: بعثت زمان بیداری انسانها است و اتمام منت خداوند بر بندگانش در هدایت و بیداری است لذا ما  رسانه های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را رسانه های بیداری می نامیم. برنامه های اتحادیه در ایام مقاومت است و تا زمانی که ظلم و استکبار و صهیونیسم جهانی حضور دارد مقاومت هم هست لذا رسانه های اسلامی را بایدصدای مقاومت بنامیم.

وی اضافه کرد: این روزها دشمن در پروژه اسلام‌هراسی به دنبال ایجاد اختلاف دربین امت اسلامی وگسترش فتنه مذهبی است و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بر اساس منشور اخلاقی اتحادیه بر خود فرض می دانیم که در برخورد با فتنه مذهبی اقدام کنیم و برای همین شعار «رسانه‌های بیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه‌ مذهبی» را انتخاب کردیم.

کریمیان با اشاره به برنامه‌های مختلف هفتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی خاطرنشان کرد: بازار فیلم اسلامی یکی از برنامه‌هایی این روزها است که  مرکزی برای عرضه محصولات پاک در جهان اسلام است که محتوای آن روز به روز غنی‌تر می‌شود. اقدام دومی که در برنامه ما لحاظ شده است جشنواره اتحاد است که تولیدات اعضای داخلی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی حضور دارند و همزمان با اختتامیه از آثار این دوره از جشنواره تقدیر خواهد شد

کریمیان ادامه داد: بخش سوم این دوره مجمع مربوط به چهارمین نمایشگاه فناوری رسانه است که توانمندی‌های جهان اسلام در تولید فناوری رسانه و خودکفایی در این خصوص را در معرض اصحاب رسانه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به 3 روز برگزاری این مجمع گفت: در روز اول تحولات و مباحث روز سیاسی در 3 موضوع اصلی بررسی می‌شود؛ موضوع اول فلسطین و مقاومت اسلامی که بخش لاینفک برنامه‌های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بوده است و در رسانه‌های جهان اسلام موضوع فلسطین همیشه در رأس امور قرار داشته و تلاش داریم با تمهیداتی اعضای حاضر در غزه هم در مجمع باشند.

دبیر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی موضوع دومی که در روز اول مجمع بررسی می‌شود را حوادث و شرایط روز سوریه عنوان کرد و ادامه داد: جنگ واقعی بین مقاومت و استکبار جهانی در سوریه در حال وقوع است و این موضوع در مباحثی که با حضور کارشناسان و صاحبنظران در جلسات هفتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بررسی می‌شود.

کریمیان با اشاره به بخش‌های دیگر برنامه‌های این دوره از مجمع گفت: رونمایی از سند راهبردی رسانه‌های اسلامی از دیگر برنامه‌های ما است و بررسی نقش رسانه‌های اسلامی در جنگ نرم و چگونگی استفاده از رسانه‌های نوین از دیگر برنامه‌های روز دوم است.

وی اضافه کرد: در روز سوم موضوع‌های داخلی اتحادیه و گزارشی از مجموعه فعالیت‌های اعضای داخلی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ارائه خواهد شد. در 6 خردادماه و همزمان با عید مبعث اختتامیه جشنواره اتحاد را خواهیم داشت و از یک فیلمساز برتر جهان اسلام تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم محمد‌علی انوشه دبیر بازار فیلم اسلامی با اشاره به اینکه از 20 کشور در بازار فیلم اسلامی حضور دارند، گفت: در مجموع 113 مؤسسه تولیدی از کشورهای ایران، عراق، ترکیه، کویت، مصر، بحرین، هلند، انگلستان، امارات، اردن، پاکستان، تاجیکستان، یمن، هند و افغانستان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی خود را عرضه می‌کنند. 6 شبکه و 27 مؤسسه تولید برنامه نیز از ایران حضور دارند و 53 برنامه تلویزیونی و 27 مؤسسه شرکت از کشورهایی که نام برده شد حضور دارند.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است