دیدبان

سناریوی کشف حجاب فیسبوکی شکست خورد+اسناد

سناریوی کشف حجاب فیسبوکی شکست خورد+اسناد

دیدبان: اسمش را گذاشته است «آزادی های یواشکی زنان». ۲۸۸هزار نفر آن را لایک کرده اند. فعالیت اما محدود شده است به عکس هایی از زنان با صاحبان نامعلوم که درجاهایی خلوت حجاب را از سر برداشته اند!
ادمین یا همان مدیر صفحه «مسیح علینژاد» است. همان خبرنگار جنجالی ضدانقلاب که هرازگاهی به خیال خود گرد و خاکی به پا می کند! صفحه را که باز می کنی، تیک آبی کنار اسم حاکی از آن است که پیجی وریفای شده است که به عبارتی نشان می دهد فیس بوک این پیج را تایید کرده است. هر چه تایم لاین صفحه را به سمت پایین تر می بری، عکس هایی را از زنان و دختران می بینی که در مکان های خلوت روسری را از سر برداشته اند و برای این آزادی یواشکی به به و چه چه می کنند؛ عکس هایی که صاحبانش معلوم نیست و اصلا مشخص نیست عکس ها برای چه کسانی است و از کجا آمده است!
۲۳۲عکس وجود دارد که البته تمامی آنها عکس های آزادی های یواشکی نیستند و برخی از آنها آرشیو عکس های خبرگزاری های داخلیست. چندین عکس هم یا متعلق به خود علینژاد است یا تصاویر روزنامه های خارجیست!



http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000334/nf00334728-2.JPG



اما بازتاب این صفحه در رسانه های غربی بسیار گسترده بود؛ انگار که اگر کسی نداند به خیال خود، به زودی انقلابی در وضعیت حجاب زنان ایرانی قرار است رخ دهد! سه صفحه از مجله معروف "اینترناتزیوناله" ایتالیا، صفحه اول لوموند، روزنامه گاردین و روزنامه آلمانی اشپیگل از رسانه هایی هستند که این موضوع را بازتاب داده اند و به آن پرداخته اند. ۲۸۸هزار نفر صفحه را لایک کرده اند. با وجود ۲۸۸هزار نفر دنبال کننده، تعداد عکس ها به زور به ۲۲۵ عدد می رسد.
این درحالیست که خود مسیح علینژاد با ذوق وشوق فراوان گفته بود که در هر ۲دقیقه ۱عکس به هر کدام از صفحات او ایمیل می شود و او «از این همه حجمِ یواشکی هایی که می خواهند فریاد شود شوک» زده است! البته اگر آنطور که خود علینژاد می گوید باید حساب عکس ها از ابتدای باز شدن این صفحه ( اول ماه می) به اندازه کل جمعیت ایران رسیده باشد.
گرچه تهرانی ها بیشترین لایک را برای این صفحه زده اند، اما تعداد زیادی از این ۲۸۸هزار نفر در خارج از ایران زندگی می کنند و اصلا احتیاجی به آزادی یواشکی ندارند! از سویی دیگر پدیده ای که این روزها در دنیای مجازی رواج یافته است، خرید لایک و فالوئر است که ادمین با پرداخت مبلغی یا از راه های مخصوص دیگر می تواند تعداد زیادی لایک و فالوئر برای صفحه خود جمع کند. حتی اگر از این مورد نیز فاکتور بگیریم، نمی توان وجود دنبال کننده های فیک یا جعلی را نادیده گرفت.



http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000334/nf00334728-1.JPG
عکس جدید لیلا حاتمی  جز کاشفان حجاب!

اگر فرض را بر این بگذاریم که تمام فالوئرها و طرفداران «آزادی های یواشکی زنان» واقعی باشند، تنها ۰.۰۸درصد از آنها تصاویر آزادی های یواشکی خود را با مسیح علینژاد درمیان گذاشته اند؛ موضوعی که با ادعای علینژاد زمین تا آسمان تفاوت دارد. و حتی اگر تعداد پسران دنبال کننده صفحه را در نظر بگیریم، باز هم این نسبت برای کسی که ادعای کلید زدن آزادی حجاب زنان را دارد، کمی خنده دار به نظر می رسد! چون اصولا در هیچ کجای دنیا، یک صفحه اجتماعی با ۲۳۲عکس نمی تواند عقاید اجتماعی یک ملت را تغییر دهد.

منبع: افکار نیوز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن