دیدبان
کمیسیون فرهنگی مجلس به رفتار بازیگر زن خاطی رسیدگی می کند

وزارت ارشاد تکلیفش را با امثال لیلا حاتمی مشخص کند

وزارت ارشاد تکلیفش را با امثال لیلا حاتمی مشخص کند

دیدبان: دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارشاد باید تکلیف خودش را با این هنرمندان که جایگاه زن ایرانی را در خارج از مرز‌های ایران رعایت نمی‌کنند، مشخص کند.لاله افتخاری، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، درباره رفتار اخیر هنرمند زن ایرانی در جشنواره کن گفت: ما این نوع رفتار‌ها را با قاطعیت محکوم می‌کنیم و در جلسه‌ای که شنبه در شورای اجتماعی زنان مجلس برگزار کردیم درباره این موضوع بحث شد و همگی اعضا این نوع رفتار‌ها را توسط هنرمندان رد کردند.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد نیز باید هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند، افزود: وزارت ارشاد باید تکلیف خودش را با این هنرمندان که جایگاه زن ایرانی را در خارج از مرز‌های ایران رعایت نمی‌کنند، مشخص کند.

افتخاری خاطرنشان کرد: نباید زنانی که در بستر نظام جمهوری اسلامی امکاناتی برایشان فراهم شده تا به هنری دست پیدا کنند از این بستر سوء استفاده کنند و به آبروی نظام اسلامی ضربه بزنند.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فردا در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حتما به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد. باید با هنرمندانی که عفت ایرانی و اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی شود.

این نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما شهید داده‌ایم که اسلام زنده بماند و اسلامی که با خون شهدا ساخته شده و پرورش یافته نباید با رفتار‌های غیر اخلاقی کسی که خود را هنرمند ایرانی می‌داند، آسیب ببیند. همه ما خط قرمز‌های نظام را می‌دانیم بنابراین بی‌توجهی به آنها مورد قبول نیست.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد:رفتار بازیگر زن ایران در کن قابل قبول نیست
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این باره گفت: امیدوارم کسانی که به عنوان زن ایرانی در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کنند به اعتبار، عفت و منزلت ایرانیان توجه داشته باشند تا چهره زن ایرانی در دنیا بد و خدشه‌دار نشان داده نشود.
حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خانه ملت درباره رفتار اخیر هنرمند زن ایرانی در جشنواره کن گفت: حضور شخصیت‌های هنری و هنرمندان ایرانی در خارج از کشور اگر با رعایت شئونات اسلامی و احترام به فرهنگ ملت و اعتقادات ایران باشد امری پسندیده است. اما اگر این حضور با بی توجهی به ارزش‌های جامعه و معیار‌های اخلاقی ما باشد ملت ایران این رفتار را  نمی‌پذیرند.
وی با بیان اینکه هنرمندان زن ایرانی، سمبل زنان ایرانی در خارج از ایران هستند، افزود: حضور نامناسب زنان ایرانی در خارج از کشور مخصوصاً هنرمندان که مورد احترام مردم ما هستند از طرف ایرانی وطن پرست و علاقمند به ایران مورد قبول نیست.
معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زن ایرانی چه هنرمند و چه غیر هنرمند همیشه مظهر عفت و پاکی بوده‌اند، بنابراین اینگونه حضور‌های نامناسب که اخیراً در جشنواره کن اتفاق افتاده همسو با اعتقادات دینی ما نیست.
نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی که به عنوان ایرانی در مجامع بین‌المللی شرکت می کنند به اعتبار و منزلت ایرانیان توجه داشته باشند تا چهره زن ایرانی در دنیا بد و خدشه‌دار نشان داده نشود.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران اگر هنرمندان را دوست دارند آنها نیز باید به این علاقه احترام بگذارند، گفت: احترام گذاشتن به مردم توسط هنرمندان یعنی قبول داشتن باور‌ها و خواسته‌های آنها، بنابراین هنرمندان باید به خواسته‌ها و معنویت مردم خود احترام بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران