دیدبان

حضور دو فیلسوف غربی در همایش اندیشه‌های استاد مطهری

حضور دو فیلسوف غربی در همایش اندیشه‌های استاد مطهری

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، چارلز تالیور فیلسوف دین و کلی جیمز کلارک استاد فلسفه دانشگاه نوتردام ضمن حضور در این همایش به ایراد سخنرانی ‌می‌پردازند.

این همایش به همت بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری، با همکاری «مجمع عالی حکمت اسلامی» و «دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی» 7 و 8 خردادماه در قم برگزار خواهد شد که در آن استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

از  چارلز تالیور کتاب‌های «زمینه‌های بحث فلسفی در ادیان جهان» به همت انتشارات حوزه علمیه قم، «صفات خدا: مقالاتی از راهنمای فلسفه دین» با ترجمه رضا بخشایش توسط پژوهشکده حوزه و دانشگاه و کتاب «فلسفه دین در قرن بیستم» با ترجمه انشاء الله رحمتی و جعفر صدری توسط انتشارات سهروردی در ایران منتشر شده است.

همچنین کتاب «بازگشت به عقل: نقدی بر بینه‌جویی عصر روشنگری و دفاع از عقل و باور داشتن خدا» نوشته کلی جیمز کلارک با ترجمه نعیمه پورمحمدی و مهدی فرجی پاک توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.

«علی مبروک» از مصر و «گوئن گریفیت دیکسون» از انگلستان دیگر مهمانان خارجی همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد مطهری هستند. قرار است جزئیات بیشتر این همایش به زودی توسط حجت الاسلام احمد احمدی دبیر علمی همایش، در یک مصاحبه مطبوعاتی تشریح شود.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟