دیدبان

سیزده فروردین از تاسوعای حسینی مهم تر است!

سیزده فروردین از تاسوعای حسینی مهم تر است!

دیدبان: حکایت بررسی تعطیلات کشور خود یک معضلی شده است که متاسفانه هرزگاهی با طرحهای غیر کارشناسی و سروصدادار فقط باعث می شود تا ساماندهی این مهم به تعویق بیفتد!
بنا بر این گزارش وقتی مسئولان ساماندهی طرح هنوز نتوانستن خود را توجیه نمایند که علت این نوع برنامه ریزی چه می تواند باشد چگونه قصد دارند جامعه را متقاعد نمایند تا نظرات تخصصی حضرات را قبول نمایند!
بعنوان مثال وقتی تعطیلی خرافی سیزدهم فروردین ماه و همچنین تعطیلی بدون مناسبت یک روز پس از عید سعید فطر در اهم مناسبتها قرار می گیرد و در عوض تاسوعای حسینی که به برکت آن اسلام و انقلاب زنده است از تعطیلات حذف می شود چگونه می توان اسم این طرح را ساماندهی و کارشناسی شده نهاد!
و اگر منتقدان بگویند بخاطر شادی سیزدهم فروردین را تعطیل اعلام کرده اند خوب می توانستند از ایام ولادت ائمه (س) برای این مقصود استفاده کنند که هم شادی در خود داشت و هم تعظیم و تکریم شعائر دینی بود.
اما متاسفانه در خصوص طرح ساماندهی تعطیلات باید عرض نماییم که به قول فرمایش آن عزیز بزرگوار هیچ پیوست فرهنگی در خور توجهی برای آن وجود ندارد جز آنکه برخی از روزهای شهادت حضرات معصومین(سلام الله علیهم اجمعین) که به برکت هدایتهای رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، دارد رونق می گیرد با این ساماندهی از بین می رود!
دوستان عزیز و بزرگواری که برای دغدغه مهمی دارند برنامه ریزی می نمایند باید بدانند که جامعه شیعی ایران عزیز برای برخی از مناسبتها من جمله تاسوعا و اربعین  حسینی و شهادت حضرت زهرا(س) اهمیت ویژه ای قائل می باشند لذا لازم است تا این موارد مد نظر عزیزان نماینده مجلس قرار بگیرد.

منبع: عصر امروز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن