دیدبان
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

خوش بینی به دشمن شرط کیاست و ایمان نیست

خوش بینی به دشمن شرط کیاست و ایمان نیست

دیدبان: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران در جمع نمازگزاران، با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: آن شش ماه پس از توافقنامه ژنو گذشت و حالا به توافقنامه نهایی رسیده‌اند و دور جدیدی از مذاکرات آغاز شده است.
خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: همانگونه که رهبر حکیم و زمان‌شناس فرمودند ما با مذاکره مخالف نیستیم بلکه فعالیت‌های دیپلماسی جزو ضروت‌های بسیار بالای کشور است.
صدیقی گفت:‌ باید افراد بسیار باهوش و دارای کیاست و قدرت با تاکتیک‌های مناسب فعالت کنند و با کشورهای مختلف ارتباط، مذاکره و تعامل داشته باشند این لازمه زنده بودن است. ارتباط بین‌المللی لازمه زندگی جهانی است.
وی با بیان اینکه مذاکرات به شرایط حساسی رسیده است، تصریح کرد: مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است و جزو حقوق ملی محسوب می‌شود که تمام کشور و آحاد مردم این را به عنوان حق مسلم، یک سرمایه عظیم و به عنوان یک امر بازدارنده در برابر قدرت‌های بزرگ مورد حمایت خود قرار داده و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را سر می‌دهند.
صدیقی ادامه داد: بحث هسته‌ای هم حق قانونی هم حق وجدانی و هم حق ملی ماست.
وی افزود: در بحث هسته‌ای و در بحث‌های دیگر اسلام نمی‌پسندد که جامعه اسلامی زیر یوغ کافران باشد و اگر می‌خواهیم که آنها سلطه‌ای بر ما نداشته باشند هیچ راهی جز توسعه علم، ترقی در ایجاد صنعت و فناوری و همچنین برتری در مسابقه علمی در دنیا برای تأمین عزت و استقلال نداریم.
صدیقی ادامه داد: این جهش هسته‌ای سر سفره شهدا محقق شده است، صنعت هسته‌ای ما قربانی گرفته است و چه قربانی‌های با ارزشی. اینها هر کدام یک عالم بودند و برخی نیز جزو برگزیدگان صالح خداوند قرار داشتند.
وی با تاکید بر اینکه در بحث هسته‌ای باید خط قرمز را رعایت کرد، افزود: مسئله تحقیقات و توسعه قابل مذاکره نیست و دانشمندان ما باید در مسئله تحقیق بدون مانع کار را پیش ببرند.
خطیب امروز نمازجمعه تهران،‌ادامه داد: مسئله دیگر بحث تعداد سانتریفیوژها است. تعیین تعداد سانتریفیوژها زیاده‌طلبی و باج‌گیری است و طرف مقابل را ضعیف فرض کردن است. از نظر NPT انرژی هسته‌ای برای تمام کشورها است و هیچ کشوری نیز نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.
صدیقی با اشاره به اینکه اگر ما در اینباره با آنها کنار بیاییم دلیل ضعف و ذلت ما خواهد بود، گفت: مسئله مهم دیگر، سطح غنی‌سازی متناسب با نیازهای ماست، آنها نباید غنی‌سازی و نیاز ما را تشخیص دهند بلکه ما خود نیازمان را تشخیص می‌دهیم.
وی افزود: در بحث رآکتور هسته‌ای تهران آنها وعده‌هایی دادند و به وعده‌های خود عمل نکردند، ما نباید به دشمن اعتماد کنیم. قبول کردن شرایط آنها، شرط استقلال نیست ملت ما ملتی استقلال‌طلب و حماسی است. امام ما صولت آمریکا را شکست، آمریکا را کوچک شمرد و فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
خطیب امروز نمازجمعه تهران، ادامه داد: مسئله دیگر در خصوص این توافقنامه این است که این قرارداد باید متوازن و متقابل باشد و شامل رفع تمام تحریم‌ها شود.
صدیقی در ادامه سخنان خود به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در بخش طراحی پهپادها، سامان‌دهی موشک‌ها، سامانه‌های پدافندی، انواع رادارها و انواع ابزار دفاعی با اتکاء به نیروهای داخلی پیشرفت‌های بسیار زیادی که قابل عرضه در جهان بوده است، ارائه کرده است.
وی افزود:‌ مقام معظم رهبری زمانی که این پیشرفت‌ها را مشاهده کردند هم خوشحال شدند و هم فرمودند ما به این میزان قناعت نمی‌کنیم بلکه باید این امر بیشتر پیش برود و پیامی دارد که «ما می‌توانیم»‌.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: البته در بخشی از مدیریت‌های کشور این پیام را دریافت نمی‌کنند، نکته مورد توجه این است که وزارت کشور، وزارت اطلاعات،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم،‌ وزارت آموزش و پرورش،‌ باید مسائل فرهنگی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و نسبت به این مسئله احساس تکلیف شرعی کنند، زیرا این کشور، کشور اهل بیت و قرآن است.
وی اضافه کرد: وزارتخانه‌ها باید در عزل و نصب‌ها مسئله تقوا را مد نظر قرار دهند و به اوضاع فرهنگی کشور حساسیت داشته باشند، در برخی مناطق شهر تهران بی‌حجابی کامل است و انواع ابتذال‌ها از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی به خانواده‌ها راه می‌یابد.
صدیقی گفت: مقام معظم رهبری فضای مجازی را موضوع بسیار حساسی می‌دانند به طوریکه گروهی را با ریاست رئیس‌جمهور مشخص کردند تا این مسائل را کنترل کنند و در کشورهای دیگر نیز همینطور است که نمی‌گذارند نرم‌افزارهایی که بُعد جاسوسی، امنیتی و اقتصادی دارد، آزاد باشد.
وی گفت: همه باید به قانون عمل کنیم به خصوص ما که مسلمانیم و نسبت به دین تعهد داریم باید به داد جوانان برسیم تا گناه شایع نشود و این مسئله از طریق امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز آمده است، مطرح می‌شود.

منبع: جهان نیوز

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن