دیدبان
سایت انتخاب اتهام دروغ گویی به بیوت آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی زد

اهانت سایت انتخاب به مراجع عظام

اهانت سایت انتخاب به مراجع عظام

دیدبان: پایگاه انتخاب که نزدیک به دولت و از حامیان هاشمی رفسنجانی است طی خبری از قول صفحه فیس بوک مدیر مسئول خود به مناسب سالروز ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به بیان ماجرای نقل خبری مبنی بر درخواست آیت الله سیستانی و آیت الله وحید خراسانی از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات پرداخت و ضمن ادعای این موضوع که خبر راست است بیان داشت که منتظر تکذیبیه بیوت مراجع در خصوص این خبر درست بوده است. پایگاه خبری مذکور به صورت ضمنی اقدام مراجع را در تکذیب خبر حمایت از هاشمی بی اساس دانسته و آن را خالی از واقعیت می داند. متن کامل خبر انتخاب به این شرح است:

مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری «انتخاب» در صفحه شخصی اش در فیس بوک نوشت:

شب ۲۱ اردیبهشت ۹۲ بود، ساعت از ۱۲ شب گذشته بود که خبر درخواست ایت الله سیستانی و آیت الله وحید برای کاندیداتوری ایت الله هاشمی به دستم رسید. فی الفور این خبر هیجانی و حساس را تیتر یک "انتخاب" گذاشتم. تعداد مخاطب در آن ساعت، وحشتناک بود و کم سابقه. جامعه، تشنه ی خبری بود که هنوز نیامده بود و گاه و بی گاه تکذیب می شد. آیا هاشمی، پیغام این مراجع تقلید را خواهد شنید؟!

یک ساعتی گذشت، خواستم بخوابم که فرزند آیت الله تماس گرفت. تا آن لحظه با او تماسی نداشتم، هر چه بود نشان می داد خبر بدجوری صدا کرده. گله داشت که چرا خبر را بدون هماهنگی زده ام! گفتم تابحال، هیچ یک از اخبار "انتخاب" با هماهنگی نبوده، ضمن آنکه منبع خبر، محمد اخوی ایت الله است که در سفر ایشان به نجف و قم و دیدار با این حضرات ، این سخنان را از زبان خودشان شنیده است. تعجب کرد و گفت دوباره تماس میگیرد. در تماس مجددش، خبر "انتخاب" را تایید کرد، اما نگران تکذیب بود، کاملا حق داشت، خبر کاملا غیررسمی بود و صحت و صدقش کفایت نمی کرد، می گفت سایقه نداشته مراجعی چون ایات عظام سیستانی و وحید به چنین مسائلی ورود کنند، پس لاجرم این خبر تکذیب خواهد شد. 

لحن خبر را اصلاح کردم تا خیلی متهم نشویم ؛ گرچه نه تنها از صحت خبر مطمئن بودم بلکه اطلاع داشتم این دو بزرگوار در پیغام خود صراحت داشته و حتی تندتر از چیزی که فکر می کردیم، در این باره سخن گفته بودند. 


صبح فردا اولین خبری که شنیدم تکذیبیه بود. متهم به دروغگویی شدیم، اما کاری نمی شد کرد، پرداختن بیشتر به این خبر مشکل ساز بود. یکی از مشاوران ایت الله تماس گرفت، گفت آقای هاشمی نیز از انتشار خبر «انتخاب» بسیار ناراضی هستند.. 

تماس هایم دهها برابر شده بود. همه پیگیر بودند. در فضای رسانه های مجازی و مکتوب ، همه ی اخبار حول محور کاندیداتوری احتمالی ایت اله بود. اما هنوز خبری نبود. ساعت ۳ بعد از ظهر، با نوه ی ایت الله صحبت می کردم، گفتم چه خبر؟ ناامید گفت که ایشان خوابند! تقریبا مطمئن شده بود که هاشمی نمی اید.

ساعت نزدیک ۵ بعد از ظهر بود که یادم آمد بر حسب قراری که چند روز پیش تنظیم شده ، راس ساعت ۵ با محسن هاشمی قرار گذاشته ام. خودم را به دفترش در سعادت آباد رساندم و همان اول پرسیدم: چه خبر جدید؟ با خیال اسوده و کاملا مطمئن گفت که حاج آقا نمی اید. گفتم هنوز یک ساعتی وقت است، بعید نیست بیایند. خندید.

بحث در مورد مسائل مختلف به درازا کشید، ساعت ۵ و ۳۵ بود که فاطمه هاشمی به موبایلش زنگ زد. می گفت حاج آقا دارد اماده می شود که راه بیفتد به سمت وزارت کشور....

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن