دیدبان

حمایت جهاد اسلامی از آشتی در فلسطین

حمایت جهاد اسلامی از آشتی در فلسطین

به گزارش دیدبان به نقل از تابناک ، پایگاه خبری شبکه العالم اعلام کرد ؛ "احمد المدلل" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی با اعلام حمایت این جنبش از توافق صلح میان جنبش های فتح و حماس، تاکید کرد که این توافق به حق مقاومت تا آزادسازی فلسطین از "نهر تا بحر" پایبند است.
به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین مدلل تاکید کرد که مصالحه موردنظر آن است که حقوق ملت فلسطین و اصول ثابت آن را حفظ کند و به حق مقاومت در آزادسازی فلسطین پایبند باشد.
وی افزود: فعالیت های مسالمت آمیز سرزمین فلسطین را به صاحبانش بازنخواهد گردانید، بلکه با زور و همانطور که از خویشان و اجداد ما غصب شد، بازگردانده خواهد شد.
المدلل از تمام گروه های ملی فلسطینی خواست تا از شصت و ششمین سالروز نکبت، برای ایجاد راهبرد یکپارچه فلسطینی برای تکمیل روند مبارزه استفاده کنند؛ وی تاکید کرد: این راهبرد باید به گونه ای باشد که سلاح رهبران پیشین مقاومت همچنان در دست باشد و راه شهدایی که در این مسیر جان خود را فدا کردند، ادامه یابد.
هیات سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش حماس در 23 آوریل گذشته، توافقنامه ای مبنی بر پایان چند دستگی میان فلسطینی ها و تشکیل دولت توافق ملی و به تبع آن انجام تدابیرلازم برای انتخابات همزمان مجلس قانون گذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی را امضا کردند.
"ابوعبیده" سخنگوی گردان های "عزالدین قسام" - شاخه نظامی حماس - اظهار داشت که صهیونیستها در خاک فلسطین هیچ  آینده ای ندارند. آنها خطی خیالی و وهمی در نقشه جهان عرب هستند و به محض ترسیم آینده این امت، از بین خواهند رفت.
به گفته مرکز رسانه ای فلسطین، ابوعبیده در صفحه خود در تویتر در شصت و ششمین سالروز نکبت نوشت که مقاومت در راس ارزش ها و اصول ثابت ما قرار دارد، ما به تلاشی سخت و اماده سازی مداوم می پردازیم و آینده درخشان از آن ماست و ما راه بازگشت را نمی شناسیم.
وی افزود: ابتکار گردانهای قسام در شصت و ششمین سالروز نکبت این است که صهیونیست ها به دنبال بقایای اجساد اجداد خود در مناطق مختلف جهان بگردند، زیرا آن مناطق موطن آنها هستند و باید سرزمین ابا و اجدادی ما را به زور یا به دلخواه خود ترک کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن